søndag den 20. august 2017

Sommertop og blomsterflor


Når man i maj måned planlægger sommerstrik, så er det i forventning om en sommer.
Jeg købte denne smukke garn hos Hønsestrik i Aalborg
med henblik på at strikke en fin top,
som jeg kunne bruge på de varme sommerdage med masser af sol, der var i vente.

Garnet er det overlækre Scarlet fra Permin - en hør, viscose og bomuld blanding,
der har en lethed og en glans, som jeg lige kunne se ind i mit kommende projekt.


Projektet fandt jeg på nettet hos blogg.nille.no/2015/07/strikk-selv-sommertopp.html
jeg synes denne top passede fint til garnet i kvalitet og udtryk,
men det er ikke det originale garn fra opskriften.

Modellen var sjov at strikke. Fint og enkelt mønster
- og lidt tv strik iblandt.


Men ak - som I ved, så kom sommeren ikke.
Blusen ligger i skuffen nu, og håber på bedre tider næste år.

Det regnfulde vejr har dog haft den fordel, at det vælter op ude i haven.
Foran sommerhuset har jeg sået grøftekant,
som I ser på de nederste billeder. 

Det er en fornøjelse at kunne plukke buketter derfra.
Og nu er solsikkerne også begyndt at dukke op. 



5 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Meget smuk sommertop, og sikken en skøn farve. Den må da kalde solen frem:-)

Flowermouse Design ❀ Lone sagde ...

Så nydelig sommertop!! Og ja, sikke meget regn og vind i sommer... Puha!!!!! Men altså. nu har du da noget rigtig fint at bruge næste år. Dine blomster er så skønne - godt det er lyspunkter at høste af :-)

Mette G. sagde ...

Hvor er den bare fin! Håber på Indian Summer, så du får en chance for at bruge den. Og de blomster - så smukke!

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den flot, Mona og sikken skøn farve ☺ Den skal du nok få brug for, når den bedste sommer i mands minde dukker op næste år, he he ☺ Måske er det også stadig varmt i London, synes ofte der er meget varmere end her i september ☺ Vidunderlig udsigt til grøftekanten ☺
Os: dejlig bluse Ulla har fået ☺

Jette sagde ...

Så fine sommersager du har strikket, så må vi bare håbe på bedre vejr næste sommer.