søndag den 4. juni 2017

I håb om at der bliver sommer


På et tidspunkt - vistnok til en strikkecafé hos Garnudsalg -
faldt jeg for det helt fantastiske silkwool og investerede i en del nøgler.
Der har sikkert været særtilbud - og det kunne jeg ikke modstå.
I forvejen har jeg strikket 'Den spanske blonde' af den blå silkwool,
men der var stadig masser af garn tilbage.

Og i projekt 'ryd dit lager' måtte jeg jo lige tænker mig om.
Mit blik faldt i Tillæg til Hendes Verden nr. 19-2016,
hvor jeg fandt en opskrift på en stribet kjole.
Designeren er Sisse Chytræus - men jeg kunne også have valgt Hendes Verdens kjolen
af Ellen Holm, der er lidt i samme stil. 


Jeg måtte regne lidt om, da det ikke er det originale garn - men
jeg synes nu den blev rigtig lækker i dette garn.
Og jeg brugte kun lidt mindre end 1 nøgle af hver farve på pind 3,5. 

Jeg har strikket den lidt længere end opskriften,
synes den bliver mere klædelig på den måde. 
Og den kan også snildt bruges med et par gamacher.


Desværre synes jeg ikke det danske sommervejr har været til sommerkjoler,
men vi kan jo håbe det kommer. 
God pinse til jer. 

8 kommentarer:

Gitte sagde ...

Rigtig smuk kjole du er endt med,og med noter er der jo basis for flere over samme maskeantal , brede og smalle striber , måske lidt struktur mønster , virkelig en klædelig kjole til dig :))

Pia sagde ...

Superfin kjole. Silkwool sir' du? Har lige bestilt netop det garn fra garnudsalg. De kom med et syntes jeg godt tilbud. Sommeren skal nok komme så kjolen kan blive luftet.

Emmy sagde ...

Rigtig fin kjole, nu mangler vi bare sommervarmen. Det ser lækkert ud det garn du har brugt og farverne klæder dig. Jeg er også med på af bruge mit lagergarn ellers hober det sig op i skabene. Men indimellem bliver jeg fristet og der ryger garn med hjem. Jeg har aldrig handlet i Garnudsalg, det må jeg prøve engang. Lyder til at du er meget tilfreds Silkwool :-)

Mette G. sagde ...

Den er bare blevet helt perfekt Mona. Klæder dig så godt. Jeg er også stor fan af silkwool 👍🏻

vibstrik sagde ...

Rigtig fin kjole Mona. Den kalder jo på sommervejr..håber jeg.

Susan sagde ...

Ja. Sommeren er indtil nu kun kommet et par dage af gangen :-) Så det gælder om at finde sommerkjolerne frem de rigtige dage. Jeg har følt mig fristet af tilbuddet på silkwool - jeg har ikke prøvet det garn endnu - men eftersom jeg også er i gang med noget lagerreduktion har jeg indtil nu modstået fristelsen :-) Det er blevet en dejlig kjole.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet fin Mona - rigtig gode farver til dig :-) Jeg har stadig ikke strikket andet end en babykjole i Silkwool, men har en del på lager, bl. a i den turkise, der også er i din. Kan være det skal findes frem af gemmerne ;-) Ha en dejlig weekend :-)

Jette sagde ...

Ej, den er altså bare rigtig sød den kjole, og garnet er bare så lækkert. Vi krydser fingre for at du kan bruge den i år.