torsdag den 23. februar 2017

Brodie - endelig færdig.


Så blev Brodie færdig. 
Og - Pyha - den passede heldigvis. 

Brodie fandt jeg i 'Rowan Knitting & Crocket Magazine no. 60',
og var en af de superflotte modeller, jeg faldt pladask for.
I kan læse om processen hvis I scroller 2 indlæg ned,
og det endte jo ud i en del re-design.

Først og fremmest valgte jeg at strikke rundt i fair-isle, og ikke i intarsia/vævestrik,
som opskriften angav. Og det gav en del andre omregninger,
så jeg endte med at sige, at trøjen er 'Brodie-inspireret'.


Trøjen er pænt tyk.
Det er den, fordi den skulle strikkes i dobbelt felted tweed.
Skulle jeg lave en ommer, ville jeg nok vælge enkelt tråd, så det bliver en indendørs trøje.

Den øverste kant (grå med røde ruder) er eget design/tilføjelse.
En prøve afslørede, at halsen blev meget dyb, og det synes jeg ikke helt passede til en så tyk trøje.
Fair isle teknikken er kun med til at øge tykkelsen,
men nu har jeg en god varm trøje til kølige forårsdage.


Den blev lidt længere end opskriften - og ikke helt så bred.
Men jeg er godt tilfreds.


Der er gået 22 nøgler Rowan Felted Tweed i forskellige farver.
Markedsprisen er 75 kr pr ngl, så regn selv .. 
(Alene prisen motiverer til flittig brug) ;)

Nu har jeg en del nye rester, som må indgå i et kommende projekt.

Heldigvis fik jeg en del felted tweed på tilbud hos Bodil Munch, og hos Bindestuen i Saltum.
Resten købte jeg hos Sommerfuglen. 
Trøjen er strikket på pind 5. 

Nedenfor får I et sneak peak af næste projekt - Hringsol.
Den er lige straks færdig. 


6 kommentarer:

fru westerskov sagde ...

Den er rigtig fin til dig. Glæder mig også til at se næste projekt. Det ser spændende ud.

Pia sagde ...

Fantastisk flot trøje. Der tager jeg hatten af for dit arbejde det havde jeg nok aldrig (læs ALDRIG) fået omregnet/ strikket. Næste projekt ser også spændende ud.

Mette G. sagde ...

Den er simpelthen bare blevet så flot. Jeg er vild med farverne! Helt fantastisk altså.

Garnløkken sagde ...

Hvor er den blevet flot.

Flowermouse Design ❀ Lone sagde ...

En utrolig flot sweater. Synes det er fint at den er lang. Det passer godt til dig, og til en sådan sweater. Sikke et arbejde du har lavet. Strikke mønster i dobbelt garn... Man skal da lige følge med. Tænk at det oprindeligt var frem og tilbage... Godt du lavede det om. Håber du får brugt din nye sweater selv om den er varm. For den fortjener at vises frem😊 Glæder mig til at se dit nye prosjekt, og det er da også flot ud. God weekend😊

Strikkeheksen sagde ...

Den hringsol er da snart færdig, kan jeg se - den bliver fin i de farver. Jeg ku godt finde på at strikke en mere, for jeg blev aldrig helt tilfreds med den farvekombi, jeg valgte! Din Brodie er blevet fin, men det bliver da afgjort en gå-tur-trøje - lidt for varm til indendørs brændeovn ;-) Synes det er fine ændringer, du har fået lavet, ligesom det er en rigtig god længde - mønsterstrikkede trøjer kan nemt se underlige ud, når de bliver for korte :-) Rigtig god lørdag aften :-)