lørdag den 14. januar 2017

Årskavalkade - strik 2016, 1. halvår.


Godt nytår til jer alle.
Her kommer en lidt sen årskavalkade for strik i 2016, 1. halvår.
Jeg synes jo næsten ikke jeg nåede at strikke noget i 2016,
men nu, hvor jeg sådan stiller det op, kan jeg jo godt se, at jeg nåede nogle ting.

2016 har været et år med mange forandringer, og den største var desværre,
at jeg mistede min mor i februar. Det er et stort savn.
Og noget af det, jeg også savner, er at kunne vise strikketøjet frem, og fange en interesse, på trods af at min mor efterhånden havde en fremskreden demens. De gamle interesser var stadig intakte.
Og også det at kunne strikke til min mor, var en glæde.
Hun var en altid taknemmelig modtager.

Men heldigvis er der andre, jeg kan glæde med lidt strik.
 Min søster Ulla fx - hun er altid klar til nyt strik.

Den øverste model fik jeg færdig lige i årsskiftet. Det er en model af Louise Harden,
som jeg købte på Fanø Festivalen i 2015. jf. tidligere blogindlæg.
Tag jer ikke af frisuren - det blæste nok den dag. ;o)
(alle modellerne i indlægget er blogget i løbet af 2016)

Og så gik der vist Marius i den..


Mine 2 søstre, der har fødselsdag i hhv. januar og februar skulle have hver sin,
og så måtte jeg også lige selv være med.
De fik henholdsvis grøn og gammelrosa grundfarve, og gul og lilla kant.

Min egen fik en helt særlig betydning, fordi jeg strikkede på den, da jeg sad hos min mor.
Marius er en dejlig model, og den er ikke svær at strikke.


Min egen Marius blev helt traditionel i røde og hvide farver, og skifergrå kant.
Garnet er alpakka.


'Pretty as a Peacock' strikkede jeg hen over vinteren og foråret.
Det var et stort projekt - og desværre har jeg ikke brugt sjalet ret meget.
Men smukt er det - og et strikketrofæ. Yes I can. :)


Min barndomsveninde rundede et skarpt hjørne, og ønskede sig strik.
Det fik hun - en Redy i Garzatto Fleece, med en ret høj lækkerhedsfaktor.

Og til mig selv en must have fra Nordisk Strik - ikke til at gå forbi på Fanø Uldfestival 2015. 


Åh ja, og så måtte jeg jo også lige selv have endnu en Redy ..  
Magen til Pias - anderledes kunne det ikke være.


Mønsterstrik var ikke lagt på hylden, selvom det blev forår.
En trøje med grafisk mønster måtte jeg have. Havde set den i et lille hæfte med nordisk strik 
I sort og hvid - der fangede den ikke. Men så så jeg den strikket op i andre farver, og så
sagde det bang. 

Marius Ponchoen var oprindelig tiltænkt min mor, men så blev den til mig selv. 
Garnet havde jeg fået fra Woolspire, og det var lækkert, og poncho nem at strikke.
Jeg skal lige huske at bruge den ...

Huen lavede jeg til Ullas gode veninde, der altid er sød og sender små gaver med til mig.
Ulla lavede kvasten. 


Næste halvårs strik bringes snarest. 


7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Og det er kun 1. halvår? Du har godt nok været flittig Mona. Skønne, skønne trøjer hver og en.

Susan sagde ...

Det er godt nok en stor produktion på et halvt år. Og Dejlige ting, du har strikket.

Strikkeglæde sagde ...

En flot omgang, Mona Peacock sjalet er afntastisk, jeg kan godt forstå du synes det er en bedrift du kan være stolt af. Måske kan hænge det op som pynt, det er jo utroligt smukt!

vibstrik sagde ...

Sikken en masse flotte modeller. Håber at varmere vejr og forår kan give anledning til anvendelse af det meget smukke sjal:-)

Strikkeheksen sagde ...

Det er da en ret så pæn produktion, Mona - det kan du vist ikke klage over :-) Mange fine modeller imellem :-) Pretty as a Peacock kan jo holde i årevis, så du skal nok få det brugt - bare brug det selvom du ikke lige skal være fin - det gør jeg med mit og det er altid en nydelse at have på :-)

Jette sagde ...

Du har bare lavet så mange flotte modeller, og held og lykke med de kommende, glæder mig til at se dem.

AC sagde ...

Det er ret vildt, så mange flotte ting, du har lavet! Og på et halvt år, du er en utrolig aktiv strikker!