onsdag den 14. december 2016

Julegaven til Ulla



Min søster Ulla spørger altid 'hvem er det, du strikker til nu?' 
og hvis svaret er 'mig selv' eller et andet navn end hendes, ser hun skuffet ud.
Derfor strikker jeg gerne gaver til hende 
- og ved, de bliver brugt.

Denne top-down trøje i italiensk tweed (fra lager)
købt hos garnudsalg.dk for efterhånden længe siden,
er jeg sikker på bliver et hit.
Farve og form vil passe perfekt til hende. 


Hun fik faktisk valget, da jeg viste hende den gule cone og en grøn.
Da jeg spurgte hvilken hun synes bedst om, pegede hun på den gule,
og sådan blev det.

Efterhånden som jeg strikkede op i garnet, blev jeg glad for det flotte farvespil,
der er deri. Garnet var lidt hårdt, og jeg tænkte det ikke ville kunne bestå en kradsetest,
men efter vask er det blevet dejligt blødt.


Så nu glæder jeg mig til at give hende den juleaften, og se, hvordan den passer hende.
Modellen fandt jeg i Kreativ Strik (nr. følger senere). 

Jeg brugte ikke en hel cone - nedenunder ser I hvad der var tilbage.

OG en lille ekstragevinst.
Min søde barndomsveninde har strikket nissesæt til dukke Ulla.
Den åbner Ulla for i pakkekalenderen en af dagene.


6 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det er da en total Ulla model - perfekt til hende, men iøvrigt en sød trøje i det hele taget ☺ jeg tror det er samme garn jeg strikkede lang cardigan i til min svigerdatter ☺ Dejligt at du har en, der strikker for dig - jeg ku godt lige bruge en tiarmet blæksprutte ;-) Tror din moskushue bliver overlækker ☺ det er godt nok det lækreste af det lækre ☺

Susan sagde ...

Hvor er den ualmindelig fin. Jeg har også strikket af tweedgarnet fra Garnudsalg, og været tilreds med resultatet. Det blev en del blødere efter vask.

Pia sagde ...

En dejlig trøje Ulla får sig juleaften. Jeg håber hun bliver glad for den. Det er da et skønt nissesæt hun får i pakkekalenderen.

Lydert sagde ...

Sikke en skøn trøje. Jeg er helt vild med farven, men er desværre ikke selv god i den.
Jeg har strikket en lang trøje i garnet, det er rigtig skønt at have på

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Superflot farve du har valgt til trøjen. Det er dejligt at strikke til andre, når man på forhånd ved modtageren bliver glad 😊

Jette sagde ...

Ualmindeligt smukt garn, kender ikke garnet, men det ser ud til at passe fint til den model du har valgt, og er sikker på at Ulla bliver glad for den.