lørdag den 12. november 2016

Kalendergaver


I husker måske dukke mor og dukke Ulla,
 som jeg strikkede til de rigtige mor og Ulla for et par år siden ?

Min mor gik desværre bort i februar.  Min søster Ulla bad om, om så ikke dukke mor  kunne bo 
sammen med dukke Ulla - så kunne de to nemlig altid være sammen.

Og sådan skulle det selvfølgelig være.

Nu kommer de ind imellem på weekend i her sommerhuset, når jeg har besøg af Ulla,
og dukkerne er stadig lige interesserede i at blive ekviperede. 

Faktisk er de nok noget umættelige hvad det angår.

Ideen med strikkedukkerne var, at de skulle ligne 'originalerne'.
Også i påklædning.


Så er det jo klart, at kalendergaverne til Ulla (og dermed dukkerne)
skulle matche,  hvad originalerne havde/har i gardaroben. 

Nedenunder kan I se hvad det er for ponchoer, de egentlig skal ligne.
Måske nissedragten er til dukke mor ? 
Fotoet er fra mors sidste jul sidste år. 
Ja, Ulla er også så juleglad, at hun i december lyder navnet 'Julla',
så måske kommer dukkerne i kamp om nissetøjet ? 


Den Færøske Strikkebog er kalendergaven fra mig til mig   ;o)
kunne simpelthen ikke gå forbi den .. 


Dukketøjet har min søde barndomsveninde strikket.
Hun kom på besøg og var løbet tør for strikketøj. Bad om at få noget at strikke på.
Så  hun blev udstyret med garn til den gule poncho 
+ opskrift fra bogen 'Strikkedukker' af Arne og Carlos.
Det greb hurtigt om sig, så også den blå poncho blev strikket 
og som en overraskelse nissetøjet. 

Ja, det er en sød veninde, der lige greb pindene  og sparede mig for lidt tid  :o)
Jeg har nemlig gang i julegavestrik - og lige pludselig løber kalenderen hurtigt.

Til slut lige et par fotos af skov og strand. 
God weekend til alle. 





7 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

De er så søde de dukker! Og e skøn historie med at Ulla ønskede at mor-dukken skulle bo sammen med Ulla-dukken, det er rørende og meningsfyldt. Sødt at tøjet følger virkeligheden.

AC sagde ...

"Rørende og meningsfyldt" - det kan ikke siges bedre!
God ide med en kalendergave fra og til dig selv!

Mette G. sagde ...

Det er altså sådan en fin ide med de dukker og deres tøj. Og selvfølgelig skal de begge være hos Ulla - sammen. Jeg må altså have set nærmere på den bog ;-)

Lilli sagde ...

Sikker på de bor godt sammen nu :-)
Godt du fik lidt strikkehjælp - : der er jo nok at lave, ha ha.
Vi ses på onsdag - så må jeg lige kigge lidt på færøstrikkebogen ;-)

Lydert sagde ...

Hvor er det dog en god idé at lade dukkerne bo sammen.
For første gang i flere år skal jeg ikke lave kalendergaver, 'mine' tøser rejser til Thailand i december og holder jul dér, det er nu lidt underligt.
Jeg er lige begyndt på den første dukke, som forhåbentlig kommer til at ligne mit dejlige barnebarn

Strikkeheksen sagde ...

Selvfølgelig skal de da bo sammen de to ☺ Dejligt at få strikkehjælp udefra - er sikker på Ulla bliver glad - især for nissetøjet, ikk? Jeg er begyndt på Sjeystjørna, selvom jeg overhovedet ikke har tid. Skal lige nå d3 sidste moskusgaver + månedens sjal og sokker ☺ nå det er trods alt bare luksusproblemer! Ha en god søndag aften

Maria Hoffbeck sagde ...

Jeg er vild med dine dukker, de er så flotte og med så god charme :-)
Kondolere din mor.
Min mor havde engang strikket en hel jule familie til min mormor, men da hun gik bort overtog moster dem.

Hvis du en dag ligger en giveaway op på din blog, så vil jeg gerne dele den på min nye giveawayblog:
www.nygiveaway.blogspot.dk

Ønsker dig en ny dejlig lun uge med en kæmpe måne senere i dag :-)