onsdag den 30. november 2016

dekorationer og lidt ..


Som altid på denne tid af året, har jeg stået på hovedet i dekorationer.
I år har jeg forsøgt at begrænse mig, og produktionen er heller ikke blevet helt så heftig,
som det er sket tidligere år. 

Dels har jeg haft lidt færre at lave til - og dels er det min erfaring, at jeg lader mig 
gribe af den kreative ånd, og i realiteten laver flere, end jeg skal bruge.
Og af en eller anden grund fik jeg heller ikke fotograferet dem alle.
Så resten må følge ved lejlighed.

Den øverste er min fars dørdekoration ude på plejehjemmet. 
Det er med LED lys - og han er vældig glad for at have stående til pynt.


Så er der et lille træ i taks med led lys rundt om. Han troede det var årets juletræ,
men nej - han skal nok få et rigtigt. 

Jeg lavede også en til mig selv i samme stilart. 
Beklager toppen ikke er kommet med. Har haft en del bøvl med billedoverførsler siden jeg 
fik såkaldt 'repareret' min computer hos MacKeeper - så jeg kan ikke redigere. 
Og en masse andre ting  :( 
I må tage jer til takke med forringet billedkvalitet .. 


En anden lille dekoration til mig selv. De blå farver fangede mig i år .. 


Bortset lige fra adventsdekorationen. Den skulle naturligvis være rød.
Ja, det var en af begrænsningerne. Jeg plejer at lave en rigtig dekoration. I år blev det 
denne lille opstilling på et fad, og med mors gamle nisser til at pynte.


En lille natur deko .. 


Og lidt strik. 
Det er det über lækreste minkgarn fra Hønsestrik.dk 
og det er et sjal fra en bog om Shetlandske Sjaler (skal nok vende tilbage),
og en tilhørende hue. 


I aften venter julekoncert med Stig Rossen, og lørdag julemarked på Voergård. 
Så er der rigtig taget hul på julemåneden. 


6 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Sikken skøn hue, Mona - og så fint et lace-mønster ☺ du er sandelig behersket med juledekorationer i forhold til tidligere år, men du får stadig julet godt igennem. Håber du nyder koncerten ☺

Strikkeheksen sagde ...

Sikken skøn hue, Mona - og så fint et lace-mønster ☺ du er sandelig behersket med juledekorationer i forhold til tidligere år, men du får stadig julet godt igennem. Håber du nyder koncerten ☺

Mette G. sagde ...

Hold da op, hvor er du kreativ! Smukke dekorationer og det garn lyder lækkert!

Susan sagde ...

Du er da så flittig med juledekorationer. Og din far havde sikkert været tilfreds med "juletræet", men selvfølgelig skal han have et rigtigt træ. Minkgarn lyder både dyrt og lækkert - det har jeg ikke prøvet.

Lydert sagde ...

Jeg bliver altså imponeret over alle de smukke dekorationer, du laver hvert år
Sjalet ser lækkert ud, jeg har lige haft lånt Smukke sjaler i Shetlandsk Kniplingsstrik på biblioteket, det er fine sjaler, der er deri - mon dit er derfra?

Jette sagde ...

Hvor er de flotte alle dine dekorationer, har desværre slet ikke overskud til at lave sådan noget mere. Og dit strik er mega flot, sikken sødt mønster.