søndag den 23. oktober 2016

Struktur må der til.


Så blev jeg færdig med den skønne trøje 'Struktur', designet af Regina Moessmer. 
Mønster og garn er købt hos Bodil Munch.
Det er det lækreste lammeuld, 'Agnes', som Bodil forhandler. 
Jeg har brugt 4 nøgler til denne bluse. 
Garnet har en superhøj lækkerhedsfaktor. Og det træder især frem efter vask. 


Særligt ved 'Struktur' er dens særlige skulderaflukning. En såkaldt 'saddellukning'.
Jeg ved ikke lige hvor heldigt, jeg selv slap fra den - men jeg er tilfreds med resultatet. 
Det er rigtigt, at den er noget stor foroven, jf. annes indlæg om sin proces.

Jeg synes ikke det gør noget den fylder lidt,
og desuden valgte jeg at lave en ekstra hestetømmeaflukning i halsen.
Det er med til at samle den lidt, så den ikke smutter helt ud over skulderen.


Jeg tror det bliver en yndlingstrøje, og jeg kunne sagtens finde på at strikke den igen.
Jeg er glad for top-down modeler, og jet kan godt lide den specielle skulder.
Nedover kommer der en let A-facon, som klæder de fleste.

Nu er efterårsferien slut - og i morgen tidlig kalder arbejdet.
Ferien er gået med praktiske gøremål, så sommerhuset kunne blive klar til vinteren, 
men jeg nåede også at få færdiggjort endnu et af sommerens projekter her i efterårsferien,
og den vil jeg vise jer en af de nærmeste dage.

Jeg er en af dem, der prøver at fastholde bloggen - for den kan nu andet og mere,
end både instagram og facebook. Så jeg vender tilbage snarest. 
Glæder mig til at læse jeres indlæg.


7 kommentarer:

Lona sagde ...

Den er flot og en skøn farve - den har en virkelig flot skulder og det esyntes jeg er fordelen ved top-down modeller {;o)

Pia sagde ...

Den er super flot og klædelig. Jeg giver dig ret mht. blogger ifht. facebook og hvad der ellers findes. Omend jeg har svigtet egen blog et godt stykke tid.

Pia sagde ...

Den er super flot og klædelig. Jeg giver dig ret mht. blogger ifht. facebook og hvad der ellers findes. Omend jeg har svigtet egen blog et godt stykke tid.

Frujensensunikum sagde ...

Jeg synes du er sluppet rigtig godt fra struktur, den er lækker og klæ'r dig godt ......flot ��
Jeg kan også godt lide Top-Down modeller jeg føler jeg har mere styr på modellen/ designet

Flot efterårstræ i din have
Kh Jane

Mette G. sagde ...

Smuk - en rigtig efteårs-hygge-trøje.

Lydert sagde ...

Den ser rigtig lækker ud, den bliver dejlig at putte sig i, når det bliver rigtig koldt udenfor

Lilli sagde ...

Enig - topdown strik er sagen :-) din struktur er flot og klæder dig. Jeg glæder mig til at mærke og se den.. har også købt mønsteret til den:-)