fredag den 28. oktober 2016

Kelsale af Marie Wallin


Så får I lige det sidste af sommerens påbegyndte, og nu færdige, projekter.

Siden jeg fik Rowan Magazine No. 59 i hånden, havde jeg lyst til at strikke en af de flotte
reliefstrikkede denim bluser, der var i dette nummer.
Valget faldt på Kelsale af Marie Wallin, 
en model, som jeg var ret vild med straks jeg så den. 

Ja, jeg er dedikeret til mit medlemsskab af Rowan
Elsker når jeg får de flotte magasiner - og hvad der ellers følger.

- og Kelsale er hverken det første - eller sidste - jeg har strikket derfra.
Næste projekt er allerede i kikkerten - og der er indkøbt felted tweed til den.


Men til Kelsale valgte jeg Silkwool fra garnudsalg. Jeg brugte ca 2 1/2 nøgle.
Garnet er bare det lækreste - og trøjen er dejligt blød. 


Det eneste jeg kan brokke mig over, er de påsyede ærmer.
Det gør jeg ikke næste gang.
Jeg kan ikke finde en begrundelse for, hvorfor de skal være påsyede..
(og jeg slap heller ikke særligt godt fra monteringen  :o( ,
så en anden gang ville jeg lave raglan i perlestrikningen. 

Jeg skal lige indskyde, at til strikkecafe i onsdags fik jeg tip om at sy sammen fra vrangen,
så det skal jeg lige have gjort.  (tak for det). Men stadig ikke åbenbar grund til de påsyede.
Jeg valgte i øvrigt også at strikke trøjen rundt, og ikke frem og tilbage som i opskrift. 


Sådan se den ud bagfra,
og nedenunder for og bag. 
Jeg kan godt lide det reliefstrikkede mønster. 

Men måske er det mest en sommerbluse .. eller til forår/efterår.



Jeg er begyndt at kigge på vinter- og julegavestrik, og har faktisk kastet mig ud i den første julegave.
Herom senere.

11 kommentarer:

fru westerskov sagde ...

Wauv den er flot og farven er helt fantastisk til dig.

Lisbeth Severinsen sagde ...

Den var lekker til deg !

Lona sagde ...

Hvor er den flot - enkel med et flot mønster foran {;o)

Lydert sagde ...

Den er vel nok flot, og den sidder jo helt perfekt på dig

Fru Kahr sagde ...

Super flot og rigtig skøn farve.

Jette sagde ...

Nøj, hvor er den flot, det blad må jeg vist hellere låne næste gang, den sidder bare perfekt på dig. Er jo helt vild med mønsterstrik, så lige noget for mig. Og silkwool er et skønt garn, både at strikke med og at have på.

Lilli sagde ...

Godt du blev færdig med den - den er så fin og klædelig. Rowan har virkelig mange skønne garner og modeller 👏👏

Strikkeglæde sagde ...

Det er da også en rigtig flot model! Ja det montering - man kan bare øve og øve sig også løber man alligevel ind i noget som driller. Jeg er selv blevet meget bedre også oplever jeg også det...

Strikkeheksen sagde ...

Den er virkelig blevet flot, Mona - det mønster er jeg da også ret vild med. Marie Wallin laver mange smukke ting - jeg er jo stadig igang med den strikkede trøje med hæklede ærmer fra hendes bog - startet gud ved hvornår ;-) Utrolig smuk farve :-)

AC sagde ...

Den er flot og velsiddende!
Jeg kender egentlig kun Rowan af navn - det er da vist en brist i min strikkeverden, ser det ud til...

Anonym sagde ...

Skøn bluse og dejligt dejligt garn. Kigger ofte forbi din blok og sikke en aktivitet 😊👍🏻 og skønne projekter.. Blev dog ekstra optaget af netop dette indlæg, grundet garnvalget...... Det skulle vel ikke være silkwool farve R004????? Og hvis ja, har du da rester du vil sælge, mangler nemlig ganske list for at færdiggøre et tørklæde og garnudsalg meldermhus forbi på farven 😊😁 håber min forespørgsel er ok Vh Gitte (gka@suf.dk)