mandag den 17. oktober 2016

Her strikkes og hygges.


Efterårsferie - regn og rusk. 
Det gør ikke spor - for så kan man med god samvittighed krybe indendørs til brændeovnen.

Der er efterårsferie i sommerhuset i denne uge 
- og nu vil jeg vise det sidste af sommerens færdige projekter frem =
Josea poncho med ærmer, fra Lene Holme Samsøes bog 'Suveræn Strik på den feminine måde'.

Bogen holder endnu, vil jeg bare lige sige. 
Der er stadig masser af modeller deri, som jeg gerne vil strikke. 

Et af sommerens projekter blev så en poncho til Ulla.
I en flot karrygul farve, som passer flot til hende - og som hun er glad for.

Desværre blev ponchoen lige stor nok. 
Jeg fulgte opskriften, men havde valgt en alternativ garn, 
nemlig Bindestuens eget garn. 
(og ja til strikkeprøve - men patent snyder nok lidt).

Opskriften angiver ikke mål, men antal udtagninger. 
Jeg overvejer, om en let tur i tumbleren kan reducere lidt.
Det vil nok heller ikke skade, at den bliver lidt filtet. Det gør kun ponchoen tættere.

Der var rigtig mange masker på de sidste omgange, og jeg har kun strikket den på kølige dage.
(Den var noget varm  at sidde med). 


 Så et hit hos søsteren, der er glad for sin nye poncho.

Efterårsferien blev i øvrigt skudt i gang med et brag af en fest.
På Fremtidens Plejehjem, hvor vores far bor, blev der holdt efterårsfest, sponseret 
af forskellige af byens handlende. 
Aftenens clou var, at Keld og Hilda skulle underholde.

Det var en rigtig stor succes. 
Aftenens højdepunkt for Ulla, ser I nedenfor. 
Mange af plejehjemmets beboere fik sig en svingom,
og der var en fantastisk stemning - alle var glade.
Jeg tror det blev en aften, der vil blive snakket om længe,
og som lige gav et vigtigt boost af glæde til beboere og pårørende,
som vi kan leve højt på længe. 

God efterårsferie til alle.


8 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Det er ikke altid, at de strikkeprøver holder, hvad de lover ;-) Skøn glad poncho. Kan godt forstå, at Ulla er glad for den - og for billedet med Keld og Hilda :-)

Eva sagde ...

Flot poncho. Det er så svært med patent, fordi det er så elastisk.

Sikke et skønt billede med din søster og Heick-parret. Jeg kan godt forstå, at det var en fin oplevelse.

Susan sagde ...

Der er mange omgange sidst i den poncho. Jeg strikkede den for nogle år siden til en af mine døtre - og blev også snydt en smule på størrelsen. - så jeg måtte trævle en del op.
Hvor er det dejligt at de lokale handlende sponserer en efterårsfest på plejehjemmet. Festligheder er der vist ikke for mange af, på de fleste plejehjem.

Strikkeheksen sagde ...

He he - det er garanteret noget Ulla kan leve højt på længe, du må hilse og sige at jeg er helt benovet ;-) sikken fantastisk farve den poncho har - den vil blive god med lidt filtning - men pas på -bindestuens garn filter meget let ☺ Jeg har taget konsekvensen i forhold til at Lene Holme Samsøe tæppet er overtaget af hund og kat og har lige renset og filtet det - så nu har jeg det mest fantastiske tætte hundetæppe, der endda pynter i sofaen ☺ god ferie ☺

Strikkeheksen sagde ...

He he - det er garanteret noget Ulla kan leve højt på længe, du må hilse og sige at jeg er helt benovet ;-) sikken fantastisk farve den poncho har - den vil blive god med lidt filtning - men pas på -bindestuens garn filter meget let ☺ Jeg har taget konsekvensen i forhold til at Lene Holme Samsøe tæppet er overtaget af hund og kat og har lige renset og filtet det - så nu har jeg det mest fantastiske tætte hundetæppe, der endda pynter i sofaen ☺ god ferie ☺

Lydert sagde ...

Hvor ville jeg ønske, den smukke gule var lige så pæn til mig, som den er til Ulla; hun ser virkelig godt og glad ud i den'
En glad aften kan man leve længe på, nok især, hvis man er plejehjemsbeboer

Pia sagde ...

Ullas poncho har en fantastisk farve. Den er god til hende.
Keld og Hilda gør det så godt ifht. de ældre rundt omkring på plejehjemmene. De var på et dagcenter i Rødovre i sidste uge og hvad er mere fantastisk end at komme hjem på aftenbesøg til de som havde været med og opleve god musik, sang og hygge. Jeg kan love dig at de var i godt humør.

vibstrik sagde ...

Fantastisk poncho og i den skønneste farve, som henleder tankerne på solen:-)
Skønt med sådan en oplevelse.