onsdag den 3. august 2016

Tilbage ved tastaturet.



Pludselig gik der et par måneder siden sidste indlæg.
Det er vist aldrig sket før .. 

Det er ikke fordi jeg ikke har lavet noget - jeg har holdt ferie og har oplevet mange ting,
og har strikket, strikket, strikket OG strikket.
Men ikke meget er der kommet ud af det. 

Dog denne lille bluse, 'Ærmeløs bluse i Mayflower cotton 8/4' fra Woolspire
fik jeg da strikket færdig.
Garnet havde jeg rigtig meget 'fornøjelse' af. Jeg må have haft hovedet under armen. 

Først strikkede jeg næsten en hel bluse på Mallorca.
Så kom jeg til at se, at der var en fejl i mønsteret. Jeg måtte trævle op og starte forfra.
Så gik der en rum tid med det - men jeg er rigtig glad for det færdige resultat,
som jeg valgte at strikke i den støvede lyseblå farve.
Den var ikke særlig svær - blot lidt ensformig i længden.


Mit sidste blogindlæg var om min Marius poncho.
Derefter startede jeg flere projekter op - bl.a. den lyseblå ovenfor.
Der er også en fra Rowan igang + en næsten færdig kjole (kapitel for sig).
Billede længere nede - masser af snoninger og perlestrik og nået til ærmegabene .. 
- og så måtte der også her trævles op.
Der er nu ved at blive strikket i en trøje af garnet, 
og jeg har stadig også en poncho til Ulla på pindene.
Så her strikkes - men ikke mange ting bliver færdige. Og lageret står på samme niveau ..


Det meste af sommerferien er tilbragt i sommerhuset. 
Den danske sommer har været god for planterne, og der har også været dage, der kunne 
tilbringes på terrassen med gæster. 

Der har bl.a. været tur til Middelalderdagene på Voergård slot,
hvor vi bl.a. så plantefarvning.


 Vi har også været nede på Lille Vildmosecenteret. 
Det var en rigtig spændende dag.
Det lille tørvetog tog os ud til hvor der var ved at blive genetableret en sø.
Der foregår et stort naturgenopretningsprojekt dernede, og mange arter er nu ved at vende tilbage. 


Vi så vilde vildsvin, krondyr, ræv, traner, hejrer, 1 glente, 3 ørne (sammen i luften),
og mange andre fugle og dyr. Alt sammen i fri natur. 



5 kommentarer:

Lydert sagde ...

Sikke dejlige feriebilleder. Og din bluse er virkelig skøn - godt du fik den færdig, selvom den måtte strikkes to gange.

fru westerskov sagde ...

Dejligt du er tilbage igen. Du har været savnet. Sikke en skøn sommertop selv om vejen var lang.

Lilli sagde ...

Dejligt at se nyt fra dine pinde ;-) super sød sommerbluse - den passer lige til vejret nu...irriterende når der går økonomistrik i det ;-(
Du har da haft en skøn sommer - dejlige billeder. Jeg har stadig Voergård og Vildmosecentret til gode :-) glæder mig til vi snart ses!!

Britt sagde ...

Det er en rigtig fin model, du har strikket. Jeg synes farven er enormt fin og meget anvendelig :-)

Annes indfald sagde ...

Fint sommerstrik... håber I har bedre sommer vejr end vi kan prale af hernede!
Voergård middelaldermarked og Vildmosecentret er på ønskelisten.
Slottet er spændende og det er ekstra godt med guidet rundtur.
Dejligt at høre fra dig herinde....