mandag den 8. august 2016

En godt brugt sommerferie går på hæld ..


Nu kan der vist snart ikke vrides mere ud af denne ferie.
Jobbet og hverdagen venter lige om hjørnet.
Men trods regn og (næsten) sne og slud, har sommeren i år budt på rigtig ferie.


Først lagde vi ud på Mallorca. Min søster Ulla og jeg er faldet for øen,
der er blevet et must når ferien starter. Og der er solgaranti. 


Vi hygger os bl.a. med at gå på marked, og på opdagelse steder, hvor vi aldrig har været.
Og glædeligt gensyn med steder vi har været de øvrige år.
Som fx vores hotel i Cala Major, og butikkerne i Palma ikke langt derfra.


Og selvom jeg nok er den eneste på hele Mallorca der kan finde på at strikke, 
ja så er det det, jeg gør. 
Det har været noget af en ommer-sommer. 
Og jeg strikker stadig af det optrævlede garn fra kjolen jeg begyndte på. 
Nedenfor kan I se et eksempel på hvorfor det blev en ommer. 
Det er hvad der kommer ud af at læse en opskrift bogstaveligt,
frem for også at tænke lidt selv  ;o)
Men blusen er nu færdig, og jeg er glad for den (se sidste blogindlæg).


Da vi kom hjem fra Mallorca måtte strikketrøjerne findes frem. 
Og jeg kom i det effektive hjørne og satte gæsteværelset i sommerhuset i stand.


Der har været besøg til marked i Hals, Lille Vildmose, Middelalderdage på Voergård,
kunsthåndværkermarked i Hou, og meget, meget mere.
Jeg har bare ikke lige fået fotograferet så meget.

Så nu går starten snart til en ny etape på jobbet, 
og hverdagen vender tilbage. 





6 kommentarer:

Lilli sagde ...

Solgarantien er netop det vi også tager sydpå for at få...det er så skønt at kunne nyde HVER dag med masser af sol. Jeg har stadig Mallorca til gode - vi var jo på lillesøster Menorca sidste år. Tillykke med gæsteværelset - det ser godt ud -)

Eva sagde ...

Det var nok en god ide at starte på Mallorca, for så fik I da set solen. Og strikke kan man jo alle vegne.
Jeg var så heldig at have en uge på Bornholm i solskin, mens resten af landet havde regn og kulde, så jeg var også lidt heldig.

Tina - omme i London sagde ...

Din sommerferie lyder bare skoen - isaer strikketoejet, ogsaa paa Mallorca :)

Mette G. sagde ...

Mallorca er altid dejlig. Skønne ferieminder og hverdagen er jo også ok :-)

Annes indfald sagde ...

Sikke en alsidig ferie du har haft. Sol og sommer suppleret med strik! Udflugter og istandsættelse af gæsteværeset.
Nu kan vi kun håbe at sensommeren leverer lidt hjemligt solskin! Skriver jeg, mens det styrtregner uden for...

vibstrik sagde ...

Det ser ud som om du har haft en dejlig ferie med blandet indhold, og heldigvis lidt sol og strik:-) Dejlig trøje du har strikket.