søndag den 14. august 2016

Bluse med Blomster


Da jeg var kommet mig over optrævlingen af 'sommerkjole med snoninger',
der blev alt for stor, gik jeg i tænkeboks. Hvad skulle garnet så bruges til ?
(for sommerkjolen måttelige lægges til pause) ;o)

Jeg faldt over denne skønne bluse med blomster i Hendes Verden nr 28/2016,
og gav mig straks i kast med den.
(garnet var en tyk bomuldsgarn, jeg havde købt hos Garnudsalg sidste sommer)


 Havde jeg trængt til et hurtigt lille projekt til lige at komme mig over sorgerne med kjolen,
så tog jeg fejl. Den var ikke hurtig - og heller ikke et lille projekt.
Dobbelt perlestrik hele vejen igennem, mønster med knuder og i-cord til slut.
Så kan I selv regne tempoet ud.


Men da jeg så endelig blev færdig, var jeg yderst tilfreds med resultatet.
Nu må jeg videre med de sommerpojekter der kalder 
- lidt forsinket. 



8 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Et meget flot landskab ved Svinkløv.
Blusen, du har strikket, ser fin og anvendelig ud.

Lilli sagde ...

Der er så skønt ved Klovene :-) jeg arbejdede i mange ferier under min gymnasietid på Grønnestrand Badehotel :-)
Dejligt du fik brugt garnet - den er super fin og perfekt til dansk sommer ;-)

Susan sagde ...

Nej, et hurtig-strik-mønster ligner den ikke - blusen.
Mønsteret på blusen gør sig rigtig godt i lyst bomuld.

Fru Knudsen sagde ...

Ja man behøver ikke være professor i matematik, for når man ved lidt om strik/icord mm., ja så kan man godt regne ud, at det tog sin tid! Men når man så får dette resultat, så ...... WAU, den er flot

fru westerskov sagde ...

Wouw den er flot, så pyt med tiden.

Mette G. sagde ...

Stadig gevaldigt flot!

Strikkeheksen sagde ...

Nu så vi den jo live - og den er særdeles lækker og klædelig :-) Og garanteret underholdende at strikke med de blomster :-)

Emmy sagde ...

Hvis du skulle have valgt et lille nemt projekt, måtte det være karkludestrik. Men du valgte rigtigt et tidskrævende projekt med et smukt resultat, en fin bluse med blomstermotiv. Mærkeligt men indimellem må der trævles op :-)