søndag den 8. maj 2016

Trøje med Grafisk Mønster


Der har på et tidspunkt været nogle små hæfter 
med Nordiske Strikkemønstre som tillæg til Hendes Verden.
  Der er masser af flotte trøjer, men jeg må indrømme, at jeg bladrede forbi 
Trøje med Grafisk Mønster i første omgang.
Den oprindelige model er hvid med sort mønster, og den fangede mig ikke.

Men da jeg så en dag så trøjen strikket op i andre farver i en facebookgruppe (husker ikke hvilken),
fangede den. Og så gik jagten ellers på mønsteret samt hæftet 'Nordiske Mønstre 1',
hvori modellen fandtes. 
Heldigvis viste det sig, at hæftet kunne købes til download på Hendes Verdens hjemmeside.

Jeg synes jo nemlig lige jeg havde det perfekte garn liggende.
Og man må jo bruge af sit lager - ikke ? 
Trøjen var blevet et 'must have'.


Garnet er knoll, som jeg købte på et tidspunkt hos Garnudsalg.dk, og samme sted 
kunne jeg jo lige købe en følgetråd i Silk Kid Mohair - 2 bdt. kunne række. 
Og 1/2 cone af Knoll. 
Hele herligheden er strikket på p 4.
Til borten havde jeg en rest hvid silke alpacca fra Hjertegarn - men den rakte ikke.
Så jeg måtte lige ind til den lokale garnpusher i Hals og supplere med alpacca fra Hjertegarn,
og da jeg skulle strikke i to tråde, gik det fint sammen. 

Trøjen var nem og relativ hurtig at strikke.
Maskerne i mønsterborten passede ikke med mønsteret - heller ikke selvom jeg talte efter  ;o).
Jeg kunne jo have taget ind, så det kom til at passe - men i stedet valgte jeg en kreativ løsning,
som I kan se på nederste billede th : jeg satte mine initialer ind i den smalle 'rubrik',
så så blev trøjen lidt unik. 

Den er super lækker og behagelig at have på. Garnet er af blødeste kvalitet.
Helligdagene har budt på sol og sommer 
- og masser af havearbejde. 

Fik startet ud med at luge, klippe roser, og plante de første krukker.
Så nu er der taget hul på det. 
Og strikketiden blev derefter. 
Men jeg er skam begyndt på noget nyt … 



11 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Flot bluse! Jeg har også lige været der, hvor jeg først opfattede, hvor flot en bluse var da jeg så en anden som havde strikket den. Jeg har en hel række af de små hæfter, hvis jeg bliver overrasket igen. Det er kreativ løsning når nu masker og mønster ikke passede.

vibstrik sagde ...

Hvor er den bare flot, og farven er skøn til dig. Dejligt at bruge garn fra lageret.

Lydert sagde ...

Hvor er det blæret, du har sat initialer ind for at få mønsteret til at passe - godt tænkt
Trøjen er virkelig skøn, og jeg må indrømme, jeg heller ikke lagde mærke til den i bladet i sin tid

Garnløkken sagde ...

Den er blevet rigtig god, og en smart finesse med initialerne, jeg må vist se på det mønster igen.

Chain of Yarn sagde ...

Det hjælper at man ser den i andre farver. Man får helt selv lyst til at gå igang.

Strikkeheksen sagde ...

Nu med initialer - sjov løsning og fin detalje ;-) Dejlig trøje i fine farver :-) Åh det havearbejde - det tager sin tid - vi har også været i gang hele kr. himmelfart - uden at nå i mål :-( Men vejret var fantastisk :-)

Pia sagde ...

Herlig ide at strikke sine initialer ind i blusen. Den er så flot. Har vist hæfte 3 og 4 men det der flerfarvede kommer jeg nok aldrig til at strikke. Det bliver simpelhen ikke pænt i mine hænder. 😁

Mette G. sagde ...

Den er bare så fin. Skøn farve. Jeg har det tillæg, men havde heller ikke lagt mærke til den, men uha dine farver klæder den godt. Smart detalje med initialerne :-)

Emmy sagde ...

Smuk trøje. Farven klæder dig. At strikke initialer ind i en trøje, fantastisk ide. Det tager jeg til mig eller stjæler din ide.:-)

Jette sagde ...

Du får bare lavet så mange flotte trøjer med mønstre, endnu en og så med smart løsning på maskeproblemet.

Lilli sagde ...

Den er så fin til dig, Mona 😊 Fin lille detalje med initialer!!