tirsdag den 17. maj 2016

Saltum Uldfestival - efterslæb



Pinsen bød blandt meget andet på Saltum Uldfestival. 
En årlig begivenhed jeg altid ser frem til. 
Der er masser at se og opleve - mange garnforretninger og designere har stande,
og der er mange fristelser.
Dertil kommer, at det er en rigtig hyggelig festival, med aktiviteter over hele byen. 
Og det er gratis at komme ind i teletene og se og opleve.

Temaet i år var Grønland og Færøerne.
Jeg havde hjemmefra bestemt mig for at moskusgarn måtte højt på ønskelisten. 
Men ellers var der ikke planlagt indkøb - der er lager, der skal nedbringes.

Mange af dem, der havde stande, havde fravalgt at lave særlige messetilbud.
Det kunne jeg så bruge som forbundsfælle overfor trangen til impulskøb.
Nu kunne jeg jo sige til mig selv, at jeg altid kan se og lade mig inspirere, 
og derefter senere købe på deres hjemmesider
- eller i deres fysiske forretning. 

Hvert år lover jeg fx mig selv et kit fra Hanne Falkenberg,
- og hvert år er jeg lige ubeslutsom, og skyder til hjørne til næste år.
Der er jo så meget flot at vælge imellem.
I år mødte jeg Anette, der hjalp mig med et af disse hjørnespark ;o)
Det er en anden hyggelig side af uldfestivallen - at man møder andre strikkere.

De var der også fra Nordiske Masker, Hønsestrik, Garngaragen, Karen Noe og 
alle de andre, hvor fristelserne plejer at stå i kø. 


Der var også andet end garn.
Fx købte vi en del marmelade og gele hos marmeladedamen fra Hune.
lækre ting.
Hornvarefabrikken var der med deres spændende produkter,
flere stande med filtning, keramik, ja alt muligt .. 


Og Birthe Sahl var der med sine smukke knapper og brocher.
Jeg passerer ofte Halvrimmen, hvor Birthe har sit værksted. 
Derfor er det nemt for mig at gøre holdt og handle. 
Men jeg skal da altid lige se, hvad Birthe nu har fundet på.

Dennegang var der disse smukke nåle til sjaler og strikketrøjer. Rigtig fine.
Og disse meget fine blå knapper.
Birthe viste mig, at hun monterer dem med en lille sikkerhedsnål - så er den både aftagelig og flytbar.
En idé kunne være at sætte dem på et skulderstykke - som pynteknapper.
Ja, mulighederne er mange.

Min søster Ulla faldt for dette fine keramikhjerte, også købt hos Birthe. 



Så var der lige det lækre moskusgarn fra Quiviut.
Det jeg havde tænkt på hjemmefra.
Det må jeg sige - DER var en fristelse jeg ikke kunne modstå !
Impulskøb var det ikke - men alligevel.
Jeg købte et kit til en hue = opskrift, garn og kvast. 
Og så glæder jeg mig ellers til at komme igang 
- og håber det bliver en lang og kold vinter, hvor jeg i hvert fald ikke kommer til at fryse ørerne.

Og jo - jeg måtte da også lige købe en lille broche til mig selv hos Birthe Sahl.
Præsenteret på min nye Redy, som jeg vil skrive om en af dagene.


8 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Skønt at høre om endnu en dejlig oplevelse i Saltum:-) Godt gået med at gå forbi nogle af fristelserne:-)
Håber nu ikke vi får brug for huer foreløbigt.

fru westerskov sagde ...

Ser ud til at du har haft en dejlig dag.

Annes indfald sagde ...

Skønne indkøb! Og mange fristelser....
Og velkendt problemstilling med det lager!!! På den front er jeg glad for, at jeg ikke kom til Saltum!
Den broche er da lige i øjet på Redy.

Madam Munch sagde ...

Hvor er det dejligt at se Saltum i solskin. Ja, det bugner at flotte garner og andet tilbehør.
Birthe Sahl kan noget med ler og glaseringer.
Jeg tror at alle forhandlere havde rigtig gode dage med alle de mennesker.

Lydert sagde ...

Jeg var glad for, jeg valgte at køre til Sjælland allerede onsdag, men jeg må indrømme, jeg fortrød det, da jeg vågnede lørdag.
Jeg har det som dig, hvis jeg ikke har lagt en plan om køb hjemmefra, kommer jeg hjem uden noget, jeg kan slet ikke overskue alle de muligheder på én gang
Men skønne ting, du har købt

Strikkeheksen sagde ...

Ja - det er nu skønt at have en festival så tæt på - alle de andre kræver så lang transport :-) Lækre, lækre ting, du fik med hjem og hurra for stor standhaftighed udi beherskede indkøb :-) Jeg tog en rask beslutning og kørte derop igen om søndagen, fordi jeg skulle have et lammeskind til min yngste svigerdatter og "så kom jeg til" at beslutte, at alle mine kære skal have en julegave i moskusuld i år - tada! En win-win fordi jeg får lov at strikke i det og de får et totalt kradsefrit og eksklusivt produkt ud af det. Det hører du meget mere om på lørdag - glæder mig til at se dig :-)

Lilli sagde ...

Jeg var for første gang ikke i Saltum i år pga ferie, men uhh det ser godt ud...og lækre ting du fik investeret i;-)
Og hatten af for mådehold - det er jo også dejligt at få nedbragt lidt af dit meget beskedne lager, hi hi ;-)
Glæder mig til vi ses på lørdag :-)

Karina Bunkenborg sagde ...

Dejligt med lidt info fra uld festivallen for os som ikke var så heldige at deltage. Jeg vil gerne tro at der var mange fristelser!