torsdag den 19. maj 2016

Deja vu


Hvis I synes I har set denne Redy før, har det en årsag.
I har set en, der ligner til forveksling - 
nemlig den fødselsdagsgave jeg strikkede til min veninde i påsken.

Jeg måtte jo også selv eje en - den farve var for skøn.
Og I skulle lige se den med brochen jeg købte fra Birthe Sahl.


Igen blev den strikket i det skønne Garzato Fleeze fra Hønsestrik,
og igen advarer jeg mod vask. Den kryber.
Ullas julegave udgave er nu også lillebitte, og måtte kasseres.
Så vask varsomt - kold uld, eller i hånden. 

Der er i øvrigt små musvitunger i fuglekassen over mit rosenbed.
Det er bare så hyggeligt.

Og æbletræet blomstrer så smukt.
Det er nyplantet for et par år siden - og der har ikke været æbler før.
Jeg håber, der kan komme lidt til september.



9 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Meget smukke biilleder. En skøn trøje som har en vidunderlig farve. Skønt med æbleblomster .

Strikkeheksen sagde ...

Du må meditere en del med alle de Redyér du har lavet :-) Den er flot i den farve :-) Nu kan vi to gå rundt som en slags Birthe Sahl klub med vores fine petroleumsfarvede brocher :-) Jeg bruger min flittigt som lukketøj på en Bente Geil model. Er det et Discovery æbletræ - i så fald kan du virkelig glæde dig - det er bare de skønneste æbler og det skal nok bære frugter i år, hvis ellers blomstringen var i gang medens der var sol - bierne bliver så dovne i regnvejr ;-)

Emmy sagde ...

En lækker trøje i en smuk farve. En dejlig årstid hvor alt blomstrer. Desværre synes jeg det er gået meget hurtigt i år. Jeg så tulipaner der allerede har tabt blomsterbladene. Í

Lisbeth Severinsen sagde ...

Så lækker den var !

Pia sagde ...

Den ser dejlig lun ud. Hvor meget garn har du brugt? Har 5 ngl. liggende. Kunne måske ende med en redy... ☺

Lydert sagde ...

Superflot farve, den kan jeg godt forstå, du er nødt til at have selv - og brochen er rigtig god dertil

Lilli sagde ...

Elsker også bare Redy - er snart færdig med min 3...den sidder godt og er skøn at have på.
Og Birtes broche er perfekt dertil ;-)

Fru Knudsen sagde ...

Fin igen, igen. Åh det er så træls når den ikke arter sig ved vask

Jette sagde ...

Gode modeller kan man ikke få for mange af, endnu en skøn en af slagsen du har strikket.