søndag den 17. april 2016

Bluse i mønster fra Nordiske Masker


Da vi var på Fanø Strikkefestival i september, faldt jeg pladask for denne smukke sag fra Nordiske Masker. Og jeg var sørme så heldig at få kittet i julegave.

Nu er den endelig blevet færdig, og klar til at blive blogget.
Eller næsten klar - for fotos med mig indeni må vente til fotografen kommer  ;o)

Modellen findes som sagt i kit, og kan købes hos Nordiske masker.
Garnet er 'basisuld' og 'tyndt uld', samt guldtråd.
Alt strikkes i 2 tråde, så man må lige have styr på sin Fair Isle teknik
 - der er mange tråde at holde styr på. 
Ikke mindst når guldgarnet er i spil. De 2 nøgler guld, vil gerne stikke af,
 og uldtrådene har det med at filtre. 
Dette blot sagt som advarsel - man på påregne ekstra tid til at indfange og udrede. 
Trøjen strikkes på pind 4,5. 
Jeg startede i starten af februar, og har strikket andre ting samtidig. 

Efter vask og pres er trøjen perfekt. Lækker og blød. Intet at klage over.
Den skal nok blive et hit. 


Det er gået lidt langsomt med strik og blogning.
Virkeligheden presser sig på - og virkeligheden er, at jeg har måttet tømme mors lejlighed på plejehjemmet og efterfølgende gøre rent. I den proces måtte jeg også lige male og omorganisere derhjemme, så der kunne blive 
plads til nogle af mors møbler. Det gjorde lidt indhug i strikketiden.

Derfor trængte jeg lige til en weekend i sommerhuset, hvor jeg kunne slappe lidt af.
Her ser I den udsigt, der mødte mig :


Kloakering. Ikke uventet - men alligevel  :o(
og al deres l… er smidt lige oveni mine roser. 
Jeg blev IKKE glad. 



8 kommentarer:

Jette sagde ...

Hold nu op, hvor giver det bare en god effekt med det guldgarn, det er bare noget man slet ikke tænker der skulle bruges til en Fair Isle trøje, men det skal jeg da huske hvis jeg engang skal lave sådan en. Vild flot er den.
Kan godt forstå du blev sur på de kloakeringsfolk, roser smider man da ikke noget oveni ....

Mette G. sagde ...

Lækker, lækker trøje! Og det der l... i roserne - mon ikke det gøder ;-)

Bissen sagde ...

Guld glimter og er godt. Din trøje er flot!

Pia sagde ...

Hvor er den blevet flot. Guldtråden gør et ekstra pift.
Hvor ærgeligt de ikke har udvist bare lidt hensyn og passet på hvor de lægger deres ting.

Lilli sagde ...

Den er simpelthen bare smuk, Mona. Jeg forelskede mig også i den, da vi så den på Fanø...måske et efterårsprojekt :-)
Guldtråden gør virkelig en forskel.
Håber der nu falder mere ro og afklaring over tingene - du har godtnok haft meget at se til..

Madam Munch sagde ...

Den model har jeg ikke set før, hvor er den flot. Jeg synes så godt om modeller med halsudskæring, også selv om det går ud over mønstret.

Lydert sagde ...

Det er bare så hårdt at skulle tømme en forældres hjem, hvor der ligger et hav af minder.
Din nye trøje er rigtig lækker, og så passer den jo bare til alt

Strikkeheksen sagde ...

Jeg kan godt se den er blevet flot, selvom jeg ikke er hooked på modellen :-) Super arbejde og lækkert med guldtråd :-) Håber vi kan komme frem, når vi skal til strikkekomsammen ;-)