lørdag den 26. marts 2016

Redy - en god model.


Skærtorsdag rundede min gode barndomsveninde Pia et skarpt hjørne,
og der stod strik på ønskesedlen.

Jeg kastede mig straks ud i Redy, som jeg ved plejer at være et hit.
Det blev den også i dette tilfælde - og også fordi farvevalget var helt perfekt til Pia.


Redy er en model, jeg har strikket flere gange før - mønster købt på Ravelry.
Dennegang valgte jeg at strikke Redy i Garzato fleeze 
- et yderst lækkert garn, de bl.a. har hos Hønsestrik i Aalborg.

Der er gået i alt 5 ngl. i denne trøje, der er strikket i str. m.
Redy er strikket på pind 5.

Eneste 'men' ved garnet er, at det forholdsvist let filtrer.
Selvom jeg vaskede på kold uldvask krøb den nogle centimeter i bredden,
men det gjorde intet i dette tilfælde, for det samlede garnet smukt, og gjorde,
at den kom til at sidde perfekt på Pia.


Jeg strikket en tilsvarende til min mor sidste år - men den kom desværre ud af vaskemaskinen
noget mindre, end da den kom ind. Og det var endda på uldvask. 
- OG vasket af mig, så jeg kan ikke engang skælde ud på personalet på plejehjemmet  ;o)
Så nu råder jeg alle til kun at vaske garzato fleeze med største forsigtighed.


Redy strikkes fra retten, og bruges fra vrangen. 
Sådan har det også været når jeg har strikket den i andre garner,
men i netop garzato fleeze synes jeg Redy er smukkest, når retsiden vender ud.
Jeg har dog hæftet enderne så usynligt som muligt - så har Pia muligheden for selv
at vælge hvilken side der skal vende ud. 

Jeg har fået lavet nyt mærke hos Ikast Tekstil - det kan I her ser på nært hold.
Rigtig god påske til alle. 



14 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den flot Mona, og superfin til din veninde. Hun er da heldig skal jeg love for. Sikke en fantastisk god gave. Garnet kender jeg ikke, men modellen kender jeg og den er et hit. Garnet ser blødt og lækkert ud, så skidt med, at det skal vaskes i hånden. Jeg forstår ikke, at alting skal kunne smides i vaskemaskinen. Mange garnkvaliteter holder sig altså bedst ved håndvask og det tager da ikke mange øjeblikke at vaske sådan en.

Madam Munch sagde ...

Jeg har heller aldrig set modellen før, men hvor er den fin, enkel og anvendelig. Det ligner noget meget lækkert garn. Flot gave.

Emmy sagde ...

Også god påske til dig. Hvor er det en skøn trøje du har strikket til din veninde. Den sidder perfekt og farven er fin. En dejlig gave. Dit nye mærke, der sidder på trøjen er fint, det udtrykker at håndens arbejde er strikket med hjertet.

Eva sagde ...

Hvor er hun da heldig, hende Pia.Den passer helt perfekt.
Fint, nyt mærke :)

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet fin og klæder modtageren super godt :-) En fin gave :-)
Jeg synes dog, der er et andet mén ved garnet - at det indeholder 30% polyamid, det giver elektricitet og er med til at filte.

Annelise Jørgensen sagde ...

Flot trøje du har fået strikket til veninden. Garnet kender jeg ikke men en skam at det filter så let. Jeg vasker nu altid mine uldting i hånden. Fint med et mærke til at sætte i de færdige arbejder.

Jette sagde ...

Dejligt at der er modtagere til dine smukke trøjer, den passer jo bare perfekt.

Lydert sagde ...

Den er helt perfekt til din veninde, og jeg er også helt vild med farven

Gitte sagde ...

Hvor er den bare flot, og sidder perfekt. Skøn forårsfarve.

Dejligt at kunne glæde med håndlavet i fødselsdagsgave.

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk, og sikken en farve. Skøn detalje med dit nye mærke:-)

Lilli sagde ...

Endnu en smuk Redy - det er bare så fin en model. Den er bare flot til din veninde - og en flot gave at give :-)

Fru Knudsen sagde ...

Den bluse er fin,og godt den ikke krøb så meget. Kan godt forstå modtageren blev veltilfred.

Frk.Bogorm sagde ...

Meget flot trøje! jeg må købe opskriften, den ligner noget, jeg måske kan finde ud af at strikke :-)

Fru Andreasen sagde ...

Flot trøje. Ved du om opskriften findes på dansk?