søndag den 13. marts 2016

En særlig Marius


Allerførst tak for alle jeres søde kommentarer til mit sidste indlæg.
Jeres ord varmer meget i en svær tid.

Min seneste Marius fik en særlig betydning, og blev derfor til mig selv.
En del af den blev strikket mens jeg sad hos min mor - når jeg ikke holdt i hånd.

Garnet var købt på en af vore ferier i Norge.
Den røde farve er Sandness Alpaka, det hvide apaka fra Hjertegarn, 
og den mørkegrå er alpaca fra Garnudsalg. 


Jeg er meget glad for den. 
Opskriften er fra Marius Strikkebogen.

Nu holder jeg lige en Marius pause, inden jeg kaster mig ud i den Marius poncho,
jeg egentlig havde lovet min mor, men som nu bliver til mig selv.



12 kommentarer:

Lilli sagde ...

Hvor er den bare fin til dig, Mona. Den må få en særlig plads i hjertet hos dig. Kan godt forstå du trænger til en Marius pause....spændende hvad du så strikker :-)

Pia sagde ...

Meget smuk Marius. Den må betyde en hel del for dig og jeg kan godt forstå du beholder den.

Eva sagde ...

Hvor er det en smuk sweater. Og så mange tanker der er strikket ind i den.

Merete sagde ...

Det er godt nok en meget smuk sweater du har begået. Og sikke flot den røde farve er til dig. Jeg tager hatten af for dig, med at strikke 3 ens sweaters.

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den sød. Den klæder dig rigtig godt.
Det bliver sjovt at se, hvad du nu finder på at strikke.

Jette sagde ...

Jamen, endnu en flot Marius og passer jo perfekt til dig. Glæder mig til at se hvad det næste bliver.

Lydert sagde ...

Flot, flot trøje, den røde farve er virkelig god til dig

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk, og selvfølgelig skal den være din. Både model og farver er så fine til dig. Venter spændt på, hvilket projekt du får på pindene.

Strikkeheksen sagde ...

Dejligt med en trøje med minder i. Flot rød farve, men nu kan jeg dælme også godt forstå du har brug for en pause :-)

Annelise Jørgensen sagde ...

Den er rigtig flot til dig. Blev lidt ked af at læse at du har mistet din mor.

Annes indfald sagde ...

En smuk minde-Marius. Det ligger mange tanke strikket ind i masker og mønstre.
En dejlig rød farve med flot spil i bærestykket.
En pause fra lige det mønster er forståelig... hvad kaster du dig så over???

Emmy sagde ...

En meget smuk Marius trøje med gode tanker indstrikket. Jeg føler med dig. Svært/hårdt at miste en af sine kære.