fredag den 8. januar 2016

Twister


Da vi var til Fanø Strikkefestival i september,
forelskede Lilly og jeg os i den samme poncho-trøje af Louise Harden. 
(I kan læse om Lillys på hendes blog).

Min blev færdig lige før nytår - og det er forklaringen på den grønne baggrund.
Idag ville den havde været helt hvid - for der er masser af sne og fygning her i Nordjylland.

Også jeg strikkede den på rundpind, og valgte at lave runderne 20 masker kortere, end i opskriften.
Nok er det en poncho, men jeg ville gerne have min som en bred trøje,
og så gøre den lige lidt længere. 


Som I kan se, er den stadig meget bred - og jeg synes den falder fint,
selvom jeg har taget lidt ind. 

Trøjen var let at strikke - men der er godt nok mange snoninger. 
Dem skal man holde af - og især når det hedder ærmestrik. 


Men jeg holder af resultatet  :o)
og har fået mange positive kommentarer, da jeg havde den på efter nytår.

Farven er også helt perfekt. 

Jeg købte som sagt kittet hos Louise Harden på Fanø Strikkefestival 2015,
og garnet er det lækreste shetland tweed, blandet med en tråd merino fine. 
I opskriften strikker man frem og tilbage - jeg snuppede en rundpind. 

Lige nu har jeg gang i en Marius, og Pretty as a Peacock. 
God weekend til alle
- og tak for alle jeres søde kommentarer til Calla  :o)


13 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet god til dig, Mona og Karen Noes garner er bare så lækre - jeg skal bruge samme blanding, når jeg skal strikke Louises frakke ☺ Den bliver du helt sikkert glad for. God weekend til dig også ☺

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet god til dig, Mona og Karen Noes garner er bare så lækre - jeg skal bruge samme blanding, når jeg skal strikke Louises frakke ☺ Den bliver du helt sikkert glad for. God weekend til dig også ☺

Fru Knudsen sagde ...

Den er da blevet god, og så fine snoninger! De snoninger inspirere mig, jeg har planer om noget a la en busserone, og der ville snoninger gøre sig godt. Håber ikke du er sneet inde? Nå ja, hvis du er, kan du jo bare strikke!!!! God week-end. Håber at vi kan mødes "live" til marts i Ry!

Annelise Jørgensen sagde ...

Sikke en lækker sag og superflotte snoninger. Kan godt forstå at du strikkede den på rundpind. Vi gider ikke alle de vrangmasker. Louise Harder skal jeg vist have kigget lidt nærmere på.

Lydert sagde ...

Den er vel nok blevet skøn, jeg kan da godt forstå, du er glad for den.

Strikkeglæde sagde ...

En dejlig trøje-ting du har strikket! Og nogle vidunderlige billeder, hvor let kan se hvad du mener. Dejligt.

Uldbegavet sagde ...

Lækker trøje/poncho du har strikket. Den er rigtig sød med de snoninger.

Madam Munch sagde ...

Flot model med flotte snoninger.

Mette G. sagde ...

Hvor ser den bare lækker ud! Skøn farve. Snoninger er så smukke :-)

Susan sagde ...

Uhm. Den ser dejlig ud.

Casper S. sagde ...

Hej, jeg kan ikke rigtigt finde dine kontaktoplysninger på bloggen. Er det muligt for dig at sende en mail til blog@woolspire.com? Det drejer sig om muligt sammenarbejde.

Med venlig hilsen
Casper.

vibstrik sagde ...

Den er bare så flot til dig. TIllykke med den.

Jette sagde ...

Meget flotte snoninger, og lækker farve, skøn model.