fredag den 1. januar 2016

Godt nytår - Strikkekavalkade


2016 vil jeg starte med at lave en opsamling på det strik, jeg fik lavet i 2015.
Det blev en lidt sparsom produktion i begyndelsen af året, der skyldtes, det var nogle meget strikketunge projekter, jeg startede ud med.

Den første står Ulla model til. Faktisk var det hende, der endte med at få den.
Jeg strikkede og strikkede - og købte mere og mere garn. Det var 'Zip' i vævestrik
fra Tweed it - og garnet var 'Det sorte får' fra frujensensunikum.dk .
Den skulle jo egentlig have været til mig selv, men .. 


Efter den, skulle der ske noget på pindene. 
I lækkert Garzato fleece fra Hønsestrik, lavede jeg denne top-down 
(simple summer tweed af Kirrmeyer) til mig selv.


Også i Garzato fleece fra Hønsestrik lavede jeg denne Redy til min mor.
Det var hendes fødselsdagsgave.


I 2015 havde jeg også kastet mig ud i et af de større projekter fra Fanøstrik,
nemlig trøjen med det lidet flatterende navn 'Ormegraverpigens nattrøje'.

Endnu et tidskrævende projekt - og jeg valgte et alternativt garn.
Nemlig det lækre shetlandsgarn fra frujensensunikum.dk
Knapper fra Birthe Sahl.


Et lille babysæt skulle der også til .. design Stine Hoelgård.


Sommeren nærmede sig, og jeg købte lækkert 'mælkegarn' hos garnudsalg.dk .
Til det fandt jeg en god opskrift, designet af Stine Hoelgård. Knapper fra Birthe Sahl.
Den blev færdig primo juli.


Sidst på sommeren blev et andet større projekt afsluttet,
nemlig Wiola trøjen. Jeg havde købt garn og knapper hos Bettekun.dk.


Denne trøje (til venstre) med hjerte måtte min mor have.
Den fik hun, da hun lå på hospitalet i sommer, og hun blev super glad.
Faktisk ville hun ikke af den, da hun skulle sove. 


I samme periode strikkede jeg 'Den spanske blonde' i Silkwool (ovf. til højre)
opskrift og garn fra garnudsalg.dk, færdig i august.

En Marius i sommerfarver måtte jeg selv eje,
så jeg kastede mig ud i den model også. Færdig i august.
Garn: Shetlandsuld fra frujensensunikum.dk


Og her er så - da da da da - Anatolia fra Rowan.
Jeg var så heldig at finde Rowan Tweed nedsat hos Bindestuen.dk .
Det var et tilbud jeg ikke kunne modstå. Anatolia havde jeg haft kig på længe.


Endnu en lille sag til min mor - en cape. Også design af stinehoelgaard.blogspot.dk
(stine har i det hele taget mange smukke designs jeg falder for).
Mor fik endnu en cape i julegave - eget design, som jeg dog ikke fik fotograferet.
En praktisk sag, også når man sidder meget.


Ja og så var Ulla igen den heldige.  
Denne skønne Brannagh fra Rowan i det lækre tweedgarn fik hun i julegave.
Hun vidste det dog ikke, da billedet ble taget i efteråret


Jeg fik atter en trang til hurtig strik - og hvad var mere nærliggende end 'Myk' 
der skulle strikkes på store pinde? 


Derimod var 'November' ikke et hurtigt projekt.
Den tog bogstavelig talt fra november til november.
Opskrift og garn fra Tøndering (Iso)
Et 'hadeprojekt' jeg blev super glad for, da den var færdig. Blød og lækker - og meget let.


Et lille 'eget design' i lækkert bambusgarn fra frujensensunikum.
= en lille halsedisse til Ulla.


Årets sidste færdige produkter har jeg endnu ikke blogget om,
men det kommer de nærmeste dage .. 
Fotograferet på årets sidste dag. 


Nu, hvor der er taget hul på et nyt strikkeår - 
vil jeg ønske jer alle et rigtig godt nytår. 

Glæder mig til fortsat at blogge her på kanalen i 2016.


15 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Ih du godeste Mona hvor har du været produktiv. Det er da helt vildt hvad du har nået og sikke nogle lækre ting du har fået lavet. Der er flere krævende projekter imellem, så det er utroligt at du har kunnet nå alt det.
Jeg synes det er nogle rigtig flotte trøjer, især Anatolia er jeg helt vild med, men også Redy, ormegravertrøjen og Simple Sweater af Heidi Kirrmayer. Jeg kiggede efter den på Ravelry, men kunne ikke finde den.

Det bliver rigtig sjovt at se hvad du finder på at strikke i det nye år. Jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen og blive inspireret af alle dine ideer. Godt nytår til dig og dine.

Lilli sagde ...

Kære Mona. Godt nytår. Ej hvor er det da blevet til mange skønne projekter i årets løb. Og mange er blevet begavet :-)
Jeg har også lige lavet min poncho færdig - den er bare så skøn. Glæder mig til at se mere ;-)

Lydert sagde ...

Det er godt nok imponerende, hvor mange skønne ting, du har fået af pindene.
Godt Nytår Mona

fru westerskov sagde ...

Ja det er imponerende hvad der kan glide af pindene på et år. Rigtig godt nytår.

Annes indfald sagde ...

Åh, så flittig du har været. Til glæde for både dine omgivelser og dig selv.
Glæder mig til at læse mere om Calla!
Godt nytår og fortsat god strikkefornøjelse.
Det er så dejligt at læse om.

Strikkeglæde sagde ...

Flot strikkeår - sejt, at vise det hele. Det er spændende og varieret.

GitteBlinkilde sagde ...

Fantastisk, så meget smukt som du har fået strikket i årets løb - mon ikke du får strikket lige så meget i det nye år ? Ønsker dig et godt nytår <3

Frujensensunikum sagde ...

Godt nytår til dig og dine Mona.

Hold nu op så flittig du har været med strikkepindene, stor variation og meget flotte modeller er det blevet til.

Glæder mig rigtig meget til at se mere til Calla det lille smugkig lover jo godt.......ponchoen fra Louise Harder .....jamen så flot !!

Jette sagde ...

Godt nytår, og du har bare strikket så mange flotte ting, så vil da ikke sige at det ikke er god produktivitet.

Strikkeheksen sagde ...

Flot kavalkade, Mona - rigtig godt nytår :-) Og god strikkelyst :-) Glæder mig til mange gode og hyggelige strikketimer i 2016 :-)

AC sagde ...

Sikke mange skønne projekter fra 2015! Og masser af lækkert garn du har haft på pindene.
Godt nytår, Mona, jeg glæder mig til at følge dig i det nye strikkeår.

Fru Knudsen sagde ...

Som dine strikkepinde dog gløder, (som sædvanlig kan man sige). Håber du kom godt ind i det nye år. Og ja, selvfølgelig mødes vi her på kanalen også i det herrens år ´16

anne marie vorsaa sagde ...

Sikke en masse dejligt strik du har fået lavet og de heldig der har fået det i gave, ser super tilfredse ud. Kan jeg god forstå. Glæder mig til at se mere dejligt strik fra dine pinde

unikarina sagde ...

Smukke ting som du har fået strikket i åretes løb til og dig samt din mor og søster.

Frk.Bogorm sagde ...

Er du da helt vild! Er du sikker på, at du ikke vil adoptere mig? Og strikke trøjer til mig?
Den der REDY til din mor, er den svær at strikke? Den kunne jeg godt tænke mig at lave :-)
Fuldstændig forrygende ting, du fremstiller!!