søndag den 3. januar 2016

Calla


Da jeg i sensommeren 2015 fik Anette Danielsens bog 'Blomsterstrik',
faldt jeg pladask for 'Calla'. 

Den bluse måtte jeg simpelthen strikke. 

Jeg bestilte straks det lækreste baby Alpakka hos Jane,
og gik igang med garnvinden.
Jeg er åbenbart en klovn til at beregne, for jeg fik bestilt for meget garn 
- og valgte at vinde det hele op på en gang.
Ak ja - i bagklogskabens ulideligt klare lys.. 
Nu har jeg til et spændende resteprojekt, eller to.

Men - tilbage til Calla.
Den var ikke svær at strikke.  
Den er top-down, og man strikker fra vrangsiden.
Det kan godt virke lidt forvirrende ind imellem - især når ærmerne skal strikkes i.


Måske har det også en betydning, at jeg valgte at strikke ærmestykket lidt højere,
end angivet i opskriften.  Den fik lige et par ekstra cm, fordi jeg synes den så meget kort ud i opskriften.
Og jeg er glad for, at jeg forlængede lidt, selvom der måtte regnes lidt om i masker og mønster.
Jeg ville ikke risikere, at den kom til at stramme under armene.

De øverste billeder viser farven bedst. Det nederste skulder- og ærmeparti på tæt hold.
Knapperne var jeg heldig at finde hos Garnudsalg.

Det er den lækreste, blødeste bluse, og jeg er sikker på, at det bliver et hit. 


12 kommentarer:

Emmy sagde ...

Hvor er den smuk din Calla. Fint blad eller blomster mønster. Jeg synes Annette Danielsen laver fantastiske mønstre og opskrifterne er gennemarbejdet.

fru westerskov sagde ...

Wauw den er altså lækker. Måske jeg skulle se at komme igang. Har både bog og garn der kan anvendes liggende.

Uldbegavet sagde ...

Den er så fin din Calla, dejlig farve, der passer perfekt til dit røde hår. Den skal jeg vist også strikke på et tidspunkt. Uha, den to-do liste bliver længere og længere.

Annes indfald sagde ...

Jeg forelskede mig også i modellerne, da jeg var i Todbjerg, og købte bogen. der er så mange fine modeller i den. Jeg skal have strikket garn op fra lageret, før jeg begynder på bogen, for jeg vil prøve at strikke i originalgarn, om jeg så må sige!
Hmmm...Strikket fra vrangsiden... Det var da en ny udfordring!
Det er du kommet godt fra. Og dine ændringer. Jeg kan heller ikke med det der strammer op i ærmegabet.
Den ser blød og lækker ud.

Lydert sagde ...

Din Calla er vel nok flot, og sikke da en smuk farve

Frujensensunikum sagde ...

ALTSÅ ....ALTSÅ......hvor er den smuk, den sidder helt perfekt og farven er helt surveren til dit smukke hår, den er jeg sikker på du kommer til at slide op både sommer og vinter og alt det der er imellem !!!!!!

Annelise Jørgensen sagde ...

Sikke dog en skøn bluse i en lækker farve og den sidder perfekt på dig. Den bog må jeg vist have set lidt nærmere på. Jeg var ellers i Todbjerg men fik ikke købt bogen

Jette sagde ...

Wauw, den er godt nok flot og især i den farve, har haft kigget på den mange gange, så måske en dag.

Britt sagde ...

Det er en rigtig sød model. Jeg kan at der er en del, der har strikket modellen. Rigtig fin farve - og altid godt med lidt rester

Lilli sagde ...

Annette Danielsen er en mester i smukke modeller og blomsterstrik indeholder virkelig nogle skønne - og måske fremtidige - modeller.
Din Calla er så fin og en skøn farve som klæder dig. Og den ser bare blød og lækker ud ;-)

AC sagde ...

Jeg melder mig også i AD's fanskare!
Hvor er den flot og meget velsiddende!

Strikkeheksen sagde ...

Nu fik jeg jo mærket lidt på den og den er i sandhed blød og lækker ☺ Mønsteret er så fint og delikat. Det varer længe, før jeg er færdig med den bog - på den anden side er jeg heller ikke færdig med Grønlandsbogen endnu. Ha en god dag ☺