tirsdag den 22. december 2015

Nu er det snart ..


Uha for en måned ! 
Der er nok at se til i december - men heldigvis er det også en hyggelig tid.
Nisserne har holdt deres indtog her i sommerhuset,
og min mors stue på plejehjemmet er pyntet til jul.
Et juletræ måtte hun have.

Da hun hører til de absolutte julefans, ville jeg,
at hun skulle have træet i god tid, så hun rigtig kunne nyde det.
Så jeg fik fat i en lille gran i en potte, som jeg så har pyntet efter familiens traditioner,
og med det gamle julepynt. Ballerinaerne har hun selv lavet for mere end 50 år siden.
Så nu er der klar til juleaften - også på plejehjemmet.


Jeg havde sagt, at i år blev der ingen hjemmelavede julegaver. 
Men jo.  Ulla får denne halsedisse, som jeg har lavet af et nøgle lækkert bambusgarn
fra frujensensunikum.dk . Da jeg kun havde det ene nøgle, måtte jeg supplere
med en rest orange Semilla garn fra samme sted. 
Nu håber jeg Ulla kan lide den  - men det tror jeg, for hun var ret begejstret 
for farverne i garnet, da hun selv skulle vinde det op. 


Så var der jo også lige denne smuksak fra Rowan - 'Brannagh',
som egentlig skulle have været til mig selv. Den passede Ulla,
så den ligger under juletræet til hende.

OG en ny cape til min mor, som jeg desværre ikke fik fotograferet
før den blev pakket ind i gavepapiret. Den må I se efter jul.
Den er strikket i det lækreste funky chunky fra garnudsalg.dk .


Dukke Ulla var også i akut nød - så også hun måtte have nyt tøj.
Igen lidt lækkerier fra frujensensunikum.dk - bl.a. rester af det sorte får.

Min far fyldte år i søndags - blev fejret med lækker lagkage.
Ja, der er meget her i december - men nu er der heldigvis juleferie,
og jeg hygger mig med strik, der ikke har juleaften som deadline. 

Rigtig god jul til jer. 




10 kommentarer:

Ellen sagde ...

Som regel når vi jo det vi skal i december, selv om det kan se uoverskueligt ud. Og julen den kommer jo uanset hvad. Glædelig jul til dig og dine.

Annes indfald sagde ...

Det ser ud til at din december har været fyldt ... Med strik og samvære, og det er jo ikke ringe. Dejlige gaver du har kreeret.
Jeg har hygget med småstrik. Synes ikke jeg kunne overskue større projekter. Det er udskudt til huset faldet til ro efter julen!
Du og dine kære ønskes en rigtig dejlig jul.

Fru Knudsen sagde ...

Tak i lige måde. Jeg tænkte jo nok, at du ikke kunne dy dig for de hjemmestrikkede gaver, er sikker på modtagerne bliver glade

Merete sagde ...

Lyder som om du har haft en travl december. Det er dejligt med ferie. Så kan der strikke, når lysten melder sig.
Glædelig jul

Lydert sagde ...

Jeg skal da love for, du får lavet rigtig mange flotte ting; du har bestemt nok at se til.
Tusinde tak for sidst, jeg har fortalt vidt og bredt om den lækre mad, du havde lavet til os :-)
Kan du have en rigtig dejlig Jul

Eva sagde ...

Du ligger da heller ikke på den lade side.
Sikke mange fine ting, du har lavet.

Emmy sagde ...

Ja, december er en travl og hektisk måned. Du har virkelig fået lavet fine ting. Det må være skønt, at kunne glæde sin gamle mor med julepyntningen. Hvor er juletræet pyntet fint, især er jeg imponeret over de fine klip som har mere end 50 år på bagen. Glædelig jul.

vibstrik sagde ...

Rigtig glædelig jul til dig. Håber at julefreden sænker sig:-)

Strikkeheksen sagde ...

Strikkede gaver skal der jo under træet - godt du nåede i hus med det sidste ☺ Jeg nåede desværre ikke at blive færdig med trøjen til min søster, så den må jeg strikke på her i juledagene ☺ Glædelig jul og godt nytår til dig og din familie ☺

Mette G. sagde ...

Hm Mona, ingen hjemmelavede gaver? Synes da nok, at du har fået noget af pindene :-) Rigtig god ide med træ i potte! Rigtig Glædelig Jul til dig.