lørdag den 12. december 2015

November i december


Til fiberfesten i Ry i 2014 forelskede jeg mig totalt i model 'november'
af Charlotte Tønderring.

Den er strikket i det mest lækre ITO garn fra Sensai,
60% mohair og 40% silke.
Fnuglet og luftig som sjældent set.

Starten gik i november 2014.
Jeg startede ud glad og fro, og strikkede og strikkede. På pind 3 1/2.
Det skal siges, at garnet er sytrådstyndt. 

Selvom jeg brugte mine gode Chiaogoo pinde, hoppede garnet let af,
og det er svært at samle masker op i det tynde garn.

Den endte som et hadeprojekt. 

Dvs. jeg strikkede kun på den ind imellem.
For at sikre kontinuiteten endte den som et 'plejehjemsprojekt'
så der blev strikket lidt hver gang jeg besøgte mine forældre. 
Især ærmerne var slemme. 


Men så kom jeg til raglan indtagningerne, og så kunne jeg begynde at se lyset forenden.

Jeg bør nok indskyde, at jeg synes Tønderrings model så lidt lille ud,
så jeg smed 10 ekstra masker på ryg og forstykke (20 i alt).
Det har været ok. 
Det gør den færdige trøje lidt rummelig - men det må denne luftige model gerne være (ifølge mig).

Behøver jeg at sige, at jeg elsker den nu ?
jeg er simpelthen flyttet ind i den.  

YNDLINGSTRØJEN - intet mindre.

Lækker, lækker.
I opskriften stod, at der skulle bruges 4 ngl garn.
Jeg har brugt næsten 5 = 400 kr. 
(det 5. ngl var jeg så heldig at finde på Fiberfesten 2015 - samme indfarvning).

Selv om den var hård at strikke, kan jeg kun anbefale den. 

På nederste billede er mors julegave under udarbejdelse = endnu en cape.
Dennegang strikket i funky chunky garn fra Garnudsalg. 
Den bliver god til vinter. 


12 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Den ser rigtig lækker ud. Når kampen har været så hård, er sejren endnu sødere :-)

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er det godt den er endt med at blive "ynglingstrøjen" den er super flot og al din tålmodighed belønnes.
Sikker på din mor bliver begejstrejstret for endnu en Cape til de kolde skuldre og ryg.
De bedste hilsner
Jane

fru westerskov sagde ...

Jeg synes ofte det er sådan at de projekter der har været længe undervejs af en eller anden grund, er dem det ender som de største hit. Den ser i hvert fald godt ud.

Merete sagde ...

Den ser bare så lækker ud din trøje. Jeg elsker også strik som er let og lækkert.
Sjovt som noget strikketøjer bliver hadestrikketøj. Jeg kender det også

Jette sagde ...

Godt at den var hele kampen værd, elsker også sådanne bluser man bare føler sig hjemme i, og har tit kigget på hendes modeller, for det er skønne garner det ITO.

Madame sagde ...

Hvor er den flot! Jeg kan godt forstå, du elsker din 'november' i 60% mohair og 40% silke. Det lyder meget, meget lækkert!

Annelise Jørgensen sagde ...

Godt at du holdt ud. Det ville da være en skam at den skønne bluse skulle ligge i skammekrogen

Lydert sagde ...

Den ser godt nok blød og lækker ud, det er søreme da godt, den er blevet færdig

Lilli sagde ...

Den ser skøn ud....og kan godt forstå du er glad for den - synes ofte det går sådan med den slags klassiske modeller ;-) Men pyh det er bare en sej kamp - og hvor var det heldigt du kunne få et ekstra nøgle i samme indfarvning.

Susan sagde ...

Nogle strikketøj-er er af en eller anden grund næsten umulige at få færdiggjort. Men det er da pragtfuldt, når resultatet bliver en yndlingstrøje.

Strikkeheksen sagde ...

Tak, for sidst - det var hyggeligt :-) Det er længe siden, jeg har set dig i en trøje og en farve, der klædte dig SÅ godt - den er virkelig smuk til dig :-) Synes ofte de projekter der er værst at strikke, ender med at blive dem jeg holder mest af :-) Godt du holdt ud til den bitre ende :-)

Annes indfald sagde ...

Tilslutter mig rosen fra alle de andre! Selvdisciplinens lønnede sig.
Det var godt du fik det ekstra garn på Fiberfesten!
Flot trøje... Og det garn er forrygende fint og let og luftigt... Og lækkert.