fredag den 25. september 2015

Rowan - ikke til at modstå.




Da jeg mødte på arbejde efter ferien,
fortalte en kollega, at de havde tilbud på Rowan i Bindestuen i Saltum. 
Jeg VIDSTE det var en fælde af de store. 
Trods det, satte jeg kursen mod nord til Saltum - skulle jo lige kigge.
Ak skæbne !

Det viste sig, at Bindestuen solgte ud af deres Rowan med gode rabatter.
Der var masser af lækre farver, og jeg vidste ikke umiddelbart hvad jeg skulle finde på,
så jeg endte med at komme tilbage 3 gange over 3 dage, og gik hver gang derfra med garn.
Alt dette på grund af den beslutningsproces, der blev sat igang. 

De seneste par år har jeg været medlem af Club Rowan. 
Hvert år får jeg 2 flotte strikke Magasiner, 3 ngl garn og info blade. 
Hele herligheden for kun godt 250 kr årligt. 
(køber man magasinerne i løssalg koster hvert ca. 250,-)
Desværre var det bare ikke altid jeg lige nåede at kigge i dem - og slet ikke bruge opskrifterne.
Det fik jeg en glimrende lejlighed til nu.
Jeg fandt rigtig mange fantastisk smukke modeller - en skatkiste, rent faktisk. 

Den superflotte model Anatolia af Marie Wallin fra magasin nr. 54
faldt lige i min smag. Den er strikket i felted tweed - samme garn, som de havde hos Bindestuen.
Farverne var ikke helt de samme som i opskriften, så dem måtte jeg selv tilpasse.


Der gik ca en måned på at strikke trøjen - en måned med masser af andre gøremål. 
Anatolia var sjov at strikke.
Jeg kan godt lide at strikke fair Isle - men her var jeg nogle gange oppe på 4 farver på en gang.
Garnet foldede sig fint ud efter vask og pres.
Jeg har meget mere garn fra mit indkøbsraid end det, der blev brugt i Anatolia.
Lige nu har jeg en anden model på pindene - ensfarvet, fra magasin nr. 58.
Den kommer I til at høre mere om senere.

Anatolia havde sin premiere på Fanø, som I måske kan ana på billederne. 




16 kommentarer:

Gitte sagde ...

Dejligt at hilse på dig Fanø.

Super smuk bluse du har strikket. Lod godt mærke til den da vi mødtes lørdag, for det var da den du havde på - ikke?

Garnløkken sagde ...

Super flot sveater. Skønne farver.

vibstrik sagde ...

Den er bare så smuk. Farverne er perfekte til dig😄 Glæder mig til at se hvad der mere er på pindene.

Fru Knudsen sagde ...

Så flot, når du både har været på Fanø og på garnshopping, så vil dine pinde vel gløde som vanligt.

Merete sagde ...

Hold nu op hvor er de sweater dog flot. Og der er mange farver og det er du sluppet godt fra. Glæder mig til at se hvad der ellers kommer af dine pinde

Lydert sagde ...

Wauw, den er flot, og farvesammensætningen er helt perfekt til dig

Jette sagde ...

Den er bare vildt flot, skønt med alle de farver, og garnet er bare super.

Uldbegavet sagde ...

Den er super skøn den bluse og din version er bare så flot. Jeg har også haft kig på den mere end en gang, men Felted tweed koster over 70,- kr. på nøgle og der skal vist omkring 16-18 farver til, så det var lige i overkanten synes jeg, men med sådan nogle fine tilbud er jo pludselig til at komme i nærheden af. Jeg er sikker på at du har fået meget ros for trøjen på Fanø.

Det der medlemsskab af Rowan kunne jeg godt overveje.

Irene sagde ...

Hvor fantastisk flot en trøje. Du er altså osse bare en superstrikker.
Det er utrolig hvad du når.
Den klub lyder spændende men det er jo lige det med tiden ... måske man skal kikke nærmere på det.
Hvis jeg bliver lokket er det din skyld !!!

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er den bluse smuk - godt arbejde, jeg synes det er hurtigt at strikke den på en måned med alle de farver :-)

Mette G. sagde ...

Uha Mona - den er d..... flot! Sikken et arbejde. Jeg bøjer mig i støvet.

Lilli sagde ...

Gode tilbud af den slags er bare ikke til at stå for..:-)
Det er blevet en flot trøje...men føj 4 farver indimellem...det er noget af et arbejde!!
Sikker på det bliver et hit i den kommende kolde tid...

Strikkeheksen sagde ...

Ja, den er flot, Mona - men jeg synes da ikke vi hørte om, at du var i Bindestuen TRE gange ;-) Marie Wallin er en dygtig designer, nu fik jeg jo slet ikke lavet nogle af hendes hvide strikke/hæklemodeller - det må så blive næste år, men jeg har da en af hendes børnetrøjer på pindende :-)

Emmy sagde ...

Hvor er det en smuk farvestrålende trøje du har strikket, sikke et arbejde :-)

Fru Olsen sagde ...

Smuk, smuk trøje - du har sat farverne flot sammen

Joan sagde ...

Hvor er den flot, sikke et smukt mønster.. :)