tirsdag den 21. juli 2015

Holdt så meget af den ..



Min mor på 86 går meget op i hvad jeg strikker.

Hun sætter i den grad stor pris på at få et stykke hjemmestrik.
Da hun er en frysling, kan hun sagtens bruge uldtrøjer her midt om sommeren.

Jeg dykkede ned i garnlageret og fandt noget lambswool (blå og hvidnisteret) og noget
turkis højlandsuld fra garnudsalg. En strikkeprøve viste, at det var en god kombination.
Så dykkede jeg op i bogreolen og fandt Kreativ Strik nr. 3 fra 2014,
hvor der var en flot bluse med hjerte, designet af Rachel Søgård.


Det blev mit Mallorca-strikke-projekt, da den hvide var færdig.

Kanterne er perlestrikkede, men raglanærmet er lidt atypisk, idet det skulle syes på.
Skulle jeg strikke den igen, ville jeg vælge at fortsætte på rundpind, også i raglan.
Lidt mærkelig manøvre med påsyningen.

Trøjen blev færdig, men min mor var i mellemtiden kommet på sygehus med lungebetændelse.
For at muntre hende lidt op, fik hun blusen i gave på hospitalet. 


Og successen var hjemme.  
Og så var det at den gamle sang kom ind i billedet 
hun holdt så meget af den, at hun sov med den om natten ..  :o)

Så absolut et hit. 
Og idag er vi på vej hjem fra hospitalet - i trøjen. 


14 kommentarer:

Birgitte Graversen sagde ...

Hvor er den fin.

Annes indfald sagde ...

Sikke en dejlig strikkefortælling. Smuk bluse, fint farvespil. Og så er det da skønt med sådan en modtagelse af dit strikkearbejde.

Strikkeheksen sagde ...

Nåh, det var godt, I er på vej hjem og hvor ser hun sød ud i den fine hjertetrøje :-) Håber, hun får en mere rolig periode nu. Vi ses :-)

Frujensensunikum sagde ...

Som altså et smukt håndarbejde fra din hånd Mona Elusabeth.
Dejligt at din mor er hjemme igen, trøjen og farven passer helt perfekt og frem for alt kan man se dit arbejde bliver højt skattet 👏

vibstrik sagde ...

Sikken en sød historie fra det virkelige liv. Hvor ser hun godt ud i den fine trøje😊

Lilli sagde ...

Åh det var dog et sødt indlæg :-) du forstår da lige at glæde din mor - det er da også en skøn trøje, så jeg kan godt forstå hun gerne beholder den på ;-) dejligt hun er frisk igen!

anne marie vorsaa sagde ...

Sikke en dejlig trøje at få, jeg forstår godt hun blev glad for den og den passer hende super fint. Godt med en varm trøje så den dumme lungebetændelse kan forsvinde bæk

Ruths datter sagde ...

Så flott den genseren ble da. Med hjerte og det hele. Violakoften din under her ble også fin.
Klemz

Merete sagde ...

Hvor er den flot, trøjen til din mor. Skøn farve. Dejligt når andre sætter pris på det som vi strikker.

Susan sagde ...

Godt at din mor er kommet hjem igen - en dejlig bluse rigere :-)

Madam Munch sagde ...

Jamen du er da en dejlig datter. Flot trøje.

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at du kunne glæde din mor, og så med et hjerte, det passer sig da så godt til en: fra datter til mor gave!

fru westerskov sagde ...

Skønt hun sætter stor pris på dit strik, men endnu skønnere når turen går hjem fra sygehus.

Louise Heberg Krogh sagde ...

Den er virkelig skøn. Bare en dejlig gave.
Du ligner din mor ;) Det var mig, der hilste på dig på grusvejen i går :)
Kærlig hilsen Louise.