tirsdag den 5. maj 2015

Redesign i bededagsferien.



I bededagsferien var jeg på venindebesøg i Sverige hos Hanne og hendes søde familie.

Hanne er en haj til det der med at sy og redesigne.
 Det er jeg ikke.
Men ikke desto mindre blev jeg kastet ud i det, og må indrømme, at det faktisk
var rigtig sjovt at kaste mig over symaskine og overlocker, under Hannes kyndige vejledning.


Jeg havde selv medbragt nogle af min mors broderier.
Fx var der en gammel klokkestreng med broderier med logo (? hedder det sådan?)
fra de forskellige håndværksfag. 
Denne klokkestreng blev lavet om til et par fikse puder til sommerhuset.

En gammel og slidt pude fra mine forældres hjem
blev redesignet til en smart pose til strikketøjet.
- eller et af dem, for nu er jeg vist også begyndt at have gang i flere ad gangen  ;o)

Den gamle, slidte velour blev sprættet op, broderistykket pillet fra,
og så blev der fundet smarte stoffer der matchede.
Ensfarvet orange til forsiden, og et fuglemønsteret til bagsiden.
Foret blev lavet af et stykke fint lyseblåt stof med prikker.




Og en lille fiks detalje er perlerne på lynlåssnoret.
Voila ! en fin taske til strikketøjet.


Og nu jeg var igang :

et gammelt broderistykke fra da jeg gik i  4. kl 
blev syet om til en sød lille pose til badeværelset.

                                 (Stykket skulle vist oprindelig have været en bakkeserviet eller et forklæde) 


Sidste skud fra min hånd var lavet af et stykke møbelstof (vareprøve),
som blev syet om til en lille taskepung.
Praktisk til ting og sager i håndtasken. 
(nu er der pludselig håb om at jeg kan finde håndcremen når jeg skal bruge den )

Foret blev et stykke sort stof med hvid skrift,
og en lille detalje var den frække gule lædersnøre.


Behøver jeg at sige, at det var en både hyggelig og meget produktiv weekend ?

Wiolakofterne voksede også i hastigt tempo på pindene ..
Ren hygge.


15 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Hvor har du været produktiv g dte er absolut skønneting!! Dejligt at få inspiration og tips.

Ruths datter sagde ...

Så masse flott som er laget her.
klem

Jette sagde ...

Ja, det er helt utroligt hvor mange smukke ting de redesignere kan få ud af ingenting, og hold da op sikke mange flotte ting du har nået at få lavet. Følger flittigt med i en gruppe på facebook, hvor de også kan få lavet det mest utrolige. Man skal nok lige have øjet til at finde på, det gen har jeg ikke......

Madam Munch sagde ...

Hvor har du fået lavet flotte ting, jeg får også lyst til at redesigne, jeg har en kurv med gamle broderier, og så er du i gang med Wiola, den bliver flot

Mette G. sagde ...

Jamen altså - sikke skønne ting du har fået lavet. Rigtig god ide til genbrug af de fine broderier.

Annes indfald sagde ...

Produktiv tur! Og flotte resultater. De puder at virkeligt smukke.
Hvor er det skønt af få broderier med minder frem og i brug på en ny måde.
Wiola bliver da hurtigt færdig! Den ser godt ud.

Fru Knudsen sagde ...

Det lyder til, at du/i har hygget jer. Flot bæredygtige ting der er frembragt via symaskinen

Lilli sagde ...

Sikke en hyggelig og produktiv ferie i godt selskab :-)
Sjovt med redesigns-og dejligt at få noget der kan bruges fremfor bare at ligge i en skuffe uden at blive brugt og set..fine ting du har kreeret og du skal da vist videre med symaskine...;-)

fru westerskov sagde ...

Det ser ud til, du har haft en fantastisk dag og skønne ting, du har fået ud af det :)

Strikkeheksen sagde ...

Du er da gået helt amok, Mona - sikke en masse søde ting, du har fået lavet :-)

Eva sagde ...

Hvor er det altså fine ting, du har fået lavet. Herligt, at du nu kan bruge broderierne på en ny måde.

Pernille sagde ...

Hvor er det nogle søde ting, du har fået ud af ting fra gemmerne. Strikkeposer, kan man da aldrig få for mange af :-)
Den lille kosmetikpung er utrolig lækker med den gule lynlås, der bryder.
Dejlig weekend du har tilbragt i Sverige

Gitte K sagde ...

Smukke ting, du fik syet, ville ønske jeg havde tid, overskud til at støve min symaskine af. Den Wiola ser ud til at blive skøn.

marion sagde ...

lækre sager du har fået lavet og dejligt at kunne mødes med andre og blive inspireret og få lidt hjælp til andre krea sysler end det man lige laver til daglig :-)

Lydert sagde ...

Hvor er det godt, du kom i kyndige hænder hos Hanne, for det er da godt nok nogle skønne ting, du har tryllet frem; jeg bliver da fyldt med gode ideer