lørdag den 9. maj 2015

Frysende til Uldfestival


Det var bare så hyggeligt at være til Saltum Uldfestival,
der foregår her lørdag og søndag 9. og 10 maj.
- Hvis bare det ikke lige var for vejret.

Der var frysende og hundkoldt, blæsende og med regnvejr.
Alligevel blev det en god oplevelse.

 - og så kunne vi jo glæde os over,
at vi ikke skulle stå hele dagen i et iskoldt telt,
 som fx Anette og Edith fra hønsestrik.dk på billedet ovenfor.

Der var højt humør og gode tilbud og masser af inspiration at hente.


En anden lokal kendis (i det mindste blandt strikkere),  var Birthe Sahl. 
Birthe havde også fundet vej til Saltum med alle sine smukke knapper.
Heldigvis for Birthe (og de andre tænderklaprende i boderne) 
 er der lovet bedre vejr i morgen søndag,
og så er jeg sikker på de nok skal komme folk til.


For Uldfestivalen er bestemt et besøg værd.
Der er nogle stande, vi gerne møder hvert år. Garngaragen fx, hvor vi fandt Hannes flotte
strikmodeller, model 'Frederik' og model 'Skåne', som I ser nedenunder.
Ovenfor ser I en model jeg bare faldt pladask for. 
Den sælges som kit hos Nordiskemasker - helt vildt flot.
Den står på ønskesedlen fremover .. 


 Der er masser at se på ..
alle mulige dimser. Knapper, skåle, hornredskaber, og NISSER 


Og - ja - nisser er ikke kun forbeholdt julen.
Her er de i alle mulige udgaver, til alle årstider.
Det er naturligvis 'Vesterhawsnissen' fra Mette Hvidbjerg-Hagen i Kaas (også lokal). 
Er de ikke bare skønne ?



11 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Tak for de fine billeder, det er næsten som at have været der selv.

Annes indfald sagde ...

Tak for turen... Jeg tog jo til Gug igår i stedet for...
De nisser er vidunderlige.
Og toppen fra Nordiske masker faldt mit bik på med det samme... Hedder den noget? Den er raffineret i designet.
Håber du har fået varmen igen!!!

fru westerskov sagde ...

Tak for turen til Saltum :-) Herfra kunne kulden ikke mærkes, tværtimod var der en varme der bredte sig med alle dine skønne billeder.

Gitte K sagde ...

Sikke mange fine billeder, jeg synes at det var næsten umuligt at se boderne for alle de mennesker der var. Så fint at jeg lige får set dem igen igennem din linse. -:)Og du har ret vejret var ikke med dem i år.

Jette sagde ...

Uhadada alle de lækre ting og sager, helt misundelig over at der er så langt til Saltum.

Strikkeheksen sagde ...

Du må da have været der på et andet tidspunkt end os, for vi ku stort set ikke se ret meget - ej heller tage billeder ;-) Synes ikke, du skriver noget om, hvad du har købt?? Og kender jeg dig ret, er du jo ikke kommet tomhændet hjem? Eller hva? ;-)

marion sagde ...

ligner en rigtig skøn dag og dejlig oplevelse trods kulde...

Mon du gik tomhændet derfra eller fik du lidt lækkert med hjem derfra?

AC sagde ...

Ja, der var hundekoldt i Saltum i går.
Trøjen fra Nordiske Masker er meget smuk, jeg kan godt forstå, du faldt for den.

Fru Knudsen sagde ...

Træls, at jeg bor så lang fra Saltum! Gik du tomhændet hjem???

Madam Munch sagde ...

Jeg kan næsten ikke forstå at du kunne komme til at tage de flotte billeder for bare mennesker, men dejligt at du kunne, så vi andre kan nyde stemningen på afstand.

Lilli sagde ...

Ja føj for en kulde...vi var der kl 10 og der var hurtigt bare fyldt med folk...skønne billeder du har taget. Jeg forelskede mig også i trøjen hos nordiske masker. Glæder mig til at se dine indkøb:-)