søndag den 31. maj 2015

En Bog for Hundeelskere


I et stykke tid har denne skønne bog ligget på mit bord og kaldt på mig.
Ulla har allerede sat x ved nogle søde små hunde, jeg gerne lige måtte strikke til hende,
men desværre har hverdagen i den grad været sat i Turbo gear,
så bogen har måttet vente (sammen med en masse andre ting  ;o)

Nu skriver jeg i overskriften, at det er en bog for hundeelskere.
Det er også en bog for alle andre - dem, der elsker søde, bløde, nuttede tøjdyr,
eller som kender nogen der gør. 

Hvem ville ikke elske sådan en krammehund,
der er strikket specielt til dem ?


Bogen er lige udkommet her den 20. maj på Turbine Forlaget,
den er på 116 skønne sider, og koster kr. 249,95.
Forfatteren er Sue Stratfort, og den er oversat af Helle Benedikte Neigaard.

Titlen er :
Strikkede Hunde og Hvalpe - et kuld sjove og kreative strikkeopskrifter. 

Ja, jeg falder jo for alle de strikkede hunde,
men jeg skal nok også lige forholde mig til opskrifterne ?  

Som jeg ser det, er de meget udførlige.
Der er en box ved hver hund, der redegør for materialer, Pinde, strikkefasthed og størrelse,
og under hver undergruppe er der igen udførlig beskrivelse.
Ingen strikker lades her i stikken ! 

Og så er beskrivelserne ellers pind for pind,
 indtil der står en glad, logrende og  færdig strikket hund foran dig. 

Der er hunde som selv nybegyndere kan kaste sig ud i,
og jeg vil mene, at de fleste vil kunne klare opskrifterne. 
Man er godt hjulpet på vej. 


Bogen kan varmt anbefales - god fornøjelse  :o)


8 kommentarer:

Louise Heberg Krogh sagde ...

De ser vel nok skønne ud :)

Uldbegavet sagde ...

Den ser rigtig spændende ud, kan godt forstå at Ulla næsten ikke kan vente.

Strikkeheksen sagde ...

He, he - ham den sidste i den blå trøje er da sjov - Lillefrø ville elske ham, tror jeg :-) Måske en enkelt lille hund skal i hendes "storesøsterpakke" :-)

vibstrik sagde ...

Så er jeg klar til hund igen😊tøjhund. Hvor er de bare skønne.

anne marie vorsaa sagde ...

Sikke en masse forskellige sjov strikket hunde.

Fru Knudsen sagde ...

Søde hunde som er nemme at passe, opdrage m.m. Forstår god Ulla ønsker sig en hund

Lilli sagde ...

Hvor er de sjove..du må i gang med en...men det er da næsten ikke til at vælge mellem så mange skønne :-)

Hanne Rimmen sagde ...

De er jo herlige ;o)
Mon ikke dukke-Ulla skal have sig et lille kæledyr. En Søs måske?