lørdag den 11. april 2015

Endnu en Redy - dennegang i Garzato Fleece



Min mors fødselsdag nærmer sig - og hvad finder man på til en vårhare på 86 ?
I har nok gættet det - endnu en gang fødselsdagsstrik er røget af pindene.

Det er selve garnet, der udgør 'grundstenen' i denne gave.
Min mor var vild med dets blødhed da jeg strikkede til mig selv i det samme garn.
Beslutningen lå ligefor - jeg indkøbte 5 nøgler af det lækre Garzato Fleeze i Hønsestrik,
modellen 'Redy' blev valgt på grund af dens gode pasform, og gode detalje i halsen.
V-hals synes ikke oplagt til min mor.


 Farven er da bare for lækker ! 
Trøjen er striket på pind 6, så det gik pænt hurtigt. Godt en uge,
og så kan jeg komme tilbage til 'Ormegraverpigens stadstrøje',
så jeg kan blive klar med den, inden jeg får en forsendelse fra 'Bettekun'.
Og den glæder jeg mig til ! 


I får lige lidt forskellige vinkler på trøjen 
- og så er jeg som sædvanlig spændt på modtagelsen i morgen når vi skal fejre fødselaren.

De nederste billeder er lige så I kan fornemme kvaliteten 
og sommerhusområdet i havgus. 





8 kommentarer:

vibstrik sagde ...

En fantastisk for gave, og man kan klart fornemme blødheden. farven er skøn. Rigtig god fødselsdag.

Uldbegavet sagde ...

En dejlig gave, som hun sikkert bliver glad for. Tillykke med hende.

Lilli sagde ...

Sikker på den bliver modtager med glæde :-) den er bare blevet flot og jeg har jo købt til en tilsvarende i samme farve ;-) hvilken str valgte du? Det er bare noget af det blødeste...god søndag :-) og tillykke med mor :-)

Fru Knudsen sagde ...

Tillykke med fødselaren, som blev glad for gaven er jeg sikker på,

Strikkeglæde sagde ...

Den ser lækker ud!

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet god i den farve, Mona - så må vi håbe, mor også kan se det :-) Håber I får en dejlig fødselsdag :-)
Her i Gug var der ligeså meget gus - det var sådan helt "mosekonen brygger-agtigt" :-)

Citronmoster sagde ...

Skønne model, lækkert garn og flot farve - den må din mor da elske :)

Irene sagde ...

Lækker farve og rigtig go model til dig !