tirsdag den 31. marts 2015

Lidt sker der da


Jeg ved godt jeg ikke er for flittig til at blogge for tiden.
Jeg er kommet lidt ud af trit - der bliver strikket, men der har ikke rigtig været nogle færdige ting at vise frem, og så har jeg glemt alle de små og store livgivende ting, som min blog også skulle handle om.

Under sidste kategori må Arne og Carlos vist tælle.
Jeg var så heldig at vinde to billetter til foredrag i Valby med Arne og Carlos. 
Billetterne vandt jeg hos Strikkeklubben 'vi elsker at strikke og hækle' på Facebook.
Og det passede perfekt med, at jeg netop skulle til København weekenden den 20-22 marts.


Det var en sjov oplevelse. 
Arne og Carlos viste lysbilleder  fra deres strikke- og hækle verden, incl. billeder
fra deres hus (nedlagte jernbanestation) i Valdres i Norge.
De fortalte om deres liv som designere, og hvordan de slog sig på strik,
og viste billeder fra strikkeevents forskellige steder de har været. 

Strikkedukkerne er nok mine yndlings fra deres hånd.
Jeg kan lide den finurlige tanke bag - at enhver designer sin egen dukke.
Jeg har selv lavet 'dukke mor' og 'dukke Ulla', som I nok har set her på bloggen.
Arne og Carlos har lavet den norske kongefamilie (øverste billede),
sig selv (næste) og mange af deres venner og bekendte.

Til historien hørte også hvordan indianertemaet opstod (Arne indianer som dreng),
og kaninen 'Sove'. 
Selv min ikke-strikkeinteresserede veninde synes det var en sjov og spændende eftermiddag.


Desværre medbragte jeg ikke mine bøger, så jeg fik ikke autograf.
Men det gjorde så mange andre ;o)


Udenfor var en lille udstilling med deres modeller, og man kunne købe garn og bøger.

På nederste billede et lille indtryk af vandstanden her i sommerhuset.
Der er simpelthen kommet meget vand her i vinter, og vandstanden står højt i grøften.
Øv ! Grunden er blød og sumpet, hvilket den ikke plejer at være. 

Men - nu er der påskeferie, og den vil jeg nyde.
Det kan være der kommer lidt om strik senere på ugen. 
God påske til alle. 


11 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Rigtig god påske.

Annes indfald sagde ...

God påske, med hygge strik og ro i sjælen...

Annes indfald sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Strikkeglæde sagde ...

Det var da en dejlig gevinst og et dejligt foredrag! God påske!!

Lydert sagde ...

Jeg ville rigtig gerne have været til foredraget med Arne og Carlos, men da jeg først kom hjem fra job kl 07 om morgenen, valgte jeg at sove længe
Kan du have en rigtig god påske, forhåbentlig med masser af strikketid

Strikkeheksen sagde ...

Det var da et heldigt sammentræf, Mona - det er jo et par finurlige herrer :-)
Rigtig god påske - håber regnen snart stopper, så vandstanden kan falde :-)

Uldbegavet sagde ...

God påske til dig.

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt at høre fra dig her på bloggen. Var bekymret for dig p.gr.a. stilheden. God påske til dig.

Eva sagde ...

Sikke da en dejlig oplevelse med de to herrer. De har gjort det godt sammen, de to.
God påske. Forhåbentlig får vi lidt tørvejr.

Gitte K sagde ...

Jeg kan levende forestille mig at det var et super spændende foredrag, kunne godt tænke mig en gang at opleve deme live. Håber du får en dejlig påskeferie.

AC sagde ...

God påske!
Solen og vinden (som er hundekold) her i det nordjyske kan forhåbentlig være med til at tørre lidt ud ved dit dejlige sommerhus!