søndag den 8. marts 2015

En dejlig dag i Ry


Som en hel masse andre glade strikkere, var jeg igår til Fiberfest i Ry.
Det var et flot arrangement - masser at se og opleve, 
og masser af søde strikke-mennesker at snakke med. 

Jeg fulgtes med Lilli, og straks vi kom mødte vi AnneGitte og Elin
som vi sad og hyggede os sammen med.
Det var superhyggeligt. Annelise kom hen og hilste på - og godt det samme,
for det er ikke altid jeg lige kan genkende, eller for den sags skyld, ser folk. 
Da jeg så mine egne fotos, kunne jeg se,
at der har været flere af de bloggere jeg 'kender' til stede, som jeg ikke fik hilst på - desværre. 

Jeg tror jeg i min hjemby må gå for at være en, der ikke vil hilse på folk.
Min gamle skoleveninde flyttede engang udenbys. Hver gang hun havde været  hjemme, fortalte hun om masser af mennesker hun mødte, og som vi kendte fra skoletiden. 
Jeg selv møder aldrig et øje.
Det undrede mig, lige indtil engang hun var hjemme og jeg mødte hende på gaden og vi stod og snakkede.
Så kom den ene og den anden og hilste på - og jeg sagde : hvem var det ?
det var da den og den, som vi har gået i skole med...
Så var der lissom en forklaring på, hvorfor jeg aldrig mødte nogen - jeg genkender dem ikke. 


Tilbage til Fiberfesten. Vi havde som sagt en god dag,
og jeg fik nærkigget på både Annes Carmino sjal og Bolil Munks nye smukke sjal, 
som jeg kredser lidt om. Skal jeg engang strikke et sjal, vil det være et godt bud.

Spindedamerne havde lavet en lille humoristisk opstilling ..


Fra Nordjylland kom også Birthe Sahl med alle hendes smukke keramik knapper.
Engang, jeg var inde i Birthes butik, var vi kommet til at snakke om den kommende strikkefestival på Færøerne - den ville jeg gerne med til. 
Det blev det ikke i denne omgang for mit vedkommende - men Birthe blev tændt på ideen, 
og glæder sig nu til en tur til det Nordatlantiske med alle knapperne.


Der var alle slags kreative boder. Garn i lange baner, knapper, kits, men også færdiglavede 
ting som tasker og punge af dæk, smukke broderede puder, strikkeskåle, osv osv.


Det lykkedes mig at undlade at udvide lageret yderligere. 
- ikke i stor stil, i hvert fald.
Jeg er gået igang med en af de supertynde og lette trøjer fra Tøndering i det japanske ITO garn.
Garn og opskrift købte jeg sidste år - men i år kunne jeg se, at garnet nok ikke ville række.
Heldet var med mig - jeg kunne få et nøgle i fuldstændig samme indfarvning.
Og så fik jeg en pakke Livorno bomuld/hør garn fra familien Clausen til kun kr. 150,-
et fund for garn til en sommerbluse.



13 kommentarer:

Lilli sagde ...

Ja det var en fin tur :-) skønt at komme lidt ud og få inspiration og møde andre strikkere. Dejligt du fik garn i samme indfarvning til din trøje :-) pyh det er bare det værste når det ikke helt rækker....

Annes indfald sagde ...

Det var så hyggeligt.
Og heldigt at du fik garn i rette indfarvning... Og en pose til nye projekter! Der var mange skønne ting at fortabe sig i. Du fik også kig på "garnhakkeren"!
Jeg gemmer lige billedet øverst; for jeg har så få billeder, hvor jeg er med!

Strikkeglæde sagde ...

Dejligt du havde en dejlig dag i RY, det ser det ud som om at alle synes. Jeg kunne desværre ikke være der. Ærgerligt! Pudsigt det der med at genkende, det synes jeg også jeg får sværere og sværere ved, især hvis jeg kun ser folk, hvis de taler er det nemmere :-)

Annelise Jørgensen sagde ...

Tak for i går. Hyggeligt at møde dig og få sat ansigt på nogle bloggere.
Den trøje i ITO har jeg også forelsket mig i men jeg tror nu det bliver på strikkemaskinen det går trods alt lidt hurtigere

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt, at du havde en god dag i Ry. Godt du fik det garn du manglede. Og dem du ikke fik hilst på møder du nok en anden gang.

marion sagde ...

Lyder som en skøn oplevelse...

Ja jeg har det altså på samme måde, opdager sjældent at jeg møder folk jeg kender kan være en anelse pinligt....

Madam Munch sagde ...

Dejligt at se billeder fra jer gæster. Tak for besøget, vi må engang mødes et sted, hvor jeg også har tid til snak.

Mette G. sagde ...

Jeg ville SÅ gerne have været med. Man kan da sidde og blive helt glad i låget af de skønne billeder!

mona sagde ...

Uh, det lyder hyggeligt, og det ser dejligt ud. Ja, det der med at genkende mennesker, jeg genkender alle, uðen lige at vide, hvem de er, og på den måde, fik jeg engang hilst på fru Schlyter ;-))) hun hilste igen, hun har det nok på samme måde ;-)

Strikkeheksen sagde ...

UHHH, jeg er så misundelig - det skal bare aldrig ske igen, at jeg misser sådan et arrangement, ØV. Og så må jeg sige at både du og Lilli er skuffende dårlige indkøbere - det er da så beskedent, at det næsten er for meget ;-) Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om I nu har vist det hele ;-)

Strikkeheksen sagde ...

PS: Hvor bliver den flot den trøje med det lidet flatterende navn - det lyder faktisk lidt klamt ;-)

Fru Olsen sagde ...

Har det lidt ligesom dig - kan godt se, at det er mennesker jeg har mødt før, men navnet??
Godt jeg ikke var med til strikkefestival ;-) jeg ville have tømt boden med knapper...

Mette G. sagde ...

Ja, jeg er altså SLET ikke misundelig ;-)Men det ser nu godt nok ud til at have været en hyggelig dag.