torsdag den 19. februar 2015

Successikring


Efter alt det bøvl med Zip trængte jeg bare til noget andet.
Noget der var hurtigt og enkelt at gå til.
Gerade aus, og - frem for alt - noget jeg kunne bruge. 


Jeg havde købt noget lækkert Garzato Baby hos Hønsestrik sidst jeg var til Strikkecafé der.
Sammen med det havde jeg købt en opskrift på en kimonotrøje.
Men så var det jeg lige kom til at tænke.

Og det jeg tænkte var noget i retning af 'hvornår begynder du at lære af erfaringen ?' 
Erfaringen i dette tilfælde var, at flagermus/kimono/strore ærmer er totalt kiksede til mig. 
Så slut med det.

Jeg fandt en god, gennemprøvet opskrift, nemlig Simple Summer Tweed, af Kirrmeyer.
Trøjen har taget mig godt en uge at strikke på pind 5.
Jeg er allerede nu rigtig glad for den.

Garnet blødt og lækkert og fleece agtigt.  Måske fornemmer i teksturen på nærbilledet ? 
(hvis trøjen lader sig skelne fra min mosplæne  ;o)



13 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Tillykke med den, Mona - dejligt med noget der lykkes efter alt det bøvl :-) Jeg har lige pillet et par projekter op - det er bare med at få det gjort, hvis det ikke funker.
Vi ses lige om lidt :-)

Madame sagde ...

Hvor er den flot, Mona - og farven er så fin til dig!

Karina Bunkenborg sagde ...

super flot og farven klær´dig rigtig godt!

Karina Bunkenborg sagde ...

super flot og farven klær´dig rigtig godt!

fru westerskov sagde ...

Jeg ved lige hvordan du har haft det. Jeg strikkede selv velfærdsmodel nummer to, for at være sikker på succes, efter flere mislykkede projekter.
Godt du nåede at tænke dig om, for den model er helt perfekt til dig.
Vær du bare glad for din mosplæne, der er jo intet mere blødt og lækkert i bare sommerfødder ;-)

Mette G. sagde ...

Den ser rigtigt lækker ud! Skøn farve. Det er bare så herligt, når man får lavet noget, der bare er lige i øjet!

Lisbeth Severinsen sagde ...

Deilig genser du har laget. Ha en fin helg, hilsen Beth

Irene sagde ...

Flot trøje og farve ...
og plænen ligner vores .. thi hi.

Emmy sagde ...

En rigtig fin trøje. Godt at lære af erfaringer, ærmerne på denne trøje sidder perfekt på dig. Trøjen har en fin mosgrønfarve:-)

vibstrik sagde ...

Den er bare år rigtig flot. Skøn farve, dejlig tekstur og ser fantastisk ud at have på. Tillykke med den:-)

Lilli sagde ...

Det er en succes!! Og jeg ved hvor blød og lækker den er :-)godt du kom i tanke om det med ærmerne - hi hi...denne modet er god til dig :-) jeg købte jo Merino Air...må se om jeg også må få denne garn :-)
Og hvem endte med at få den unævnelige??

Gitte sagde ...

Lækker sweater. Sådan en man har lyst til at bo i 😀

Gitte K sagde ...

Hvor den skøn, og ja det er bare befriende en gang i mellem at få resultatet i hænderne hurtigt. Farven klæder dig helt fantastisk.