søndag den 4. januar 2015

Det sidste der røg af pindene i 2014


Mellem jul og nytår kunne jeg ikke rigtig finde ud af
hvor på min lange strikke- to do liste jeg havde lyst til at gribe fat.
Så jeg valgte at lave et par småprojekter (2 Mary huer)
og dette overlækre halstørklæde i ren mohair.

Opskriften er med inspiration fra Kim Hargreaves bog 'cherished'
hvor jeg fandt modellen 'Heath'.

Jeg skulle lave en gave til en veninde, hvis smag er klassisk.
Jeg tænkte at et tørklæde, sjal eller lignende vist er noget der passer de fleste,
og at det skulle være både lækkert og luftigt.


Tørklædet er strikket på pind 7, og der er brugt 100 gram ægte Mohair,
indkøbt hos Garnudsalg her i efteråret.

Det er superblødt, luftigt og lækkert - og klar til at blive sendt afsted.

Jeg vil gerne ønske alle jer der læser med et rigtig godt nytår 2015
med tak for masser af bloginspiration og alle jeres søde hilsener i 2014.


12 kommentarer:

Annes indfald sagde ...

Fluffyluftigtlækkert og smukt!
Fiks lille mærkat med vaskeanvisning? Eget design?

Jette sagde ...

Lækkert tørklæde, spørger også om mærkatet, hvor har du fundet det?

Susan sagde ...

Uhm. Det ser dejligt blødt ud.

Strikkeheksen sagde ...

Altså Mona - så har du da opnået alt det, du ville - lækkert, lækkert tørklæde. Jeg har lige flyttet rundt på mit, nu hvor jeg er i gang med lageroptælling, men jeg tror nu det bliver til en cardigan eller sweater :-)
Godt nytår - har vist sagt det, men det kan vel ikke siges for meget ;-)

Madame sagde ...

Hvor er det lækkert - så fint og luftigt.
Rigtig godt nytår også til dig, Mona!

fru westerskov sagde ...

Klassisk - let - smukt

Sødt mærke, der lige fuldender det hele

Pernille sagde ...

Lækkert luftigt tørklæde, det må have vakt glæde hos modtageren :-)
Også rigtig godt nytår til dig :-)

Lilli sagde ...

Sikke en luksus lækker gave ;-) også godt nytår til dig og på dejligt gensyn i 2015;-)

Lydert sagde ...

Hvor ser det blødt og lækkert ud, sådan et tørklæde bør alle eje - og sikke et skønt mærke, du har sat ved

Fru Knudsen sagde ...

Veninden bliver da så glad for gaven er jeg sikker på

vibstrik sagde ...

Hvor er det smukt.

Emmy sagde ...

Et meget smukt klassisk tørklæde, som din veninde helt sikker bliver glad for. Også godt nytår 2015 til dig.