lørdag den 6. december 2014

Til julemarked på Voergård


Min søster Ulla skulle på hyggeweekend i sommerhuset i denne weekend.
Planen var at få pyntet op med nisser, og ellers bare at slappe af og hygge.
Dette er hårdt tiltrængt, for jeg har virkelig været spændt hårdt for i en længere periode nu.

Nisserne kom op i aftes, og med udsigt til en hel lang frilørdag ret forude,
og kombineret med at Ulla er her,
kom jeg i tanker om, at der er stort julemarked på Voergård i netop denne weekend.
Ulla var med på idéen, og vi drog afsted, omend lidt sent.


Vi kom ikke til at fortryde.

Det har været en super hyggelig dag,
med inspiration af de smukkeste dekorationer og rum i det gamle slot.
Dekorationer og pynt er lavet af arkitekterne Greg Kobett og Stig Lauritsen,
og det var gjort med stor æstetisk sans, og var både nytænkende og traditionelt på en gang.


Slottet er et gammelt rennæisanse slot, dybt forankret i den Nordjyske historie.
Jeg vil næsten lægge hovedet på bloggen for, at tapetet i ser på fotoet er guld,
og der er masser af kunst, ældgamle gobeliner - ja alt, hvad man 
forventet at finde på et gammelt slot.  
Også et spøgelse og en blodplet der ikke kan vaskes bort, for at gøre historien komplet.


Jeg beklager fotokvaliteten - min iphone var alt hvad jeg lige havde ved hånden.
Jeg forsøgte så godt jeg kunne at zoome ind - måske kan I se den smukke adventsdekoration?
og citronerne der indgår smukt i en anden dekoration, der passer smukt til rummet.

Meget originalt er der et grantræ, der aldrig ville have fået adgang til min stue.
Træet er alt for åbent, og hvad jeg ville kalde 'pistent'.
Men ikke til denne stue. Alt den er dekoreret med, er nogle istappelignende ting -
og det ser rigtig smukt ud. Måske kan I lige ane det ?


Dette juletræ nedenunder er udelukkende pyntet med hvide porcelænsting.
Meget enkelt og smukt - men jeg ville nok selv have svært ved at holde det så minimalistisk ;o)

Den røde stue er rigtig hyggelig - og se den smukke adventsdekoration ..


Spisestuen er et kapitel for sig.
se dette smukke veldækkede bord.


 Tårnværelset i stueetagen taler for sig selv.
Virkelig smukt.


Som en sidste overraskelse løb vi på Limfjordskoret, der sang 5 julesange.
Dejligt at komme i stemning til - og skuldrene røg ned.


Der var også julemandens værksted med masser af håndlavet design, lækkerier af kulinarisk art,
og meget andet. Fotos herfra vil jeg forskåne jer for - der har vist været billedspam nok  :o)
Vi fik også købt et flot juletræ i potte, lige egnet til at komme en tur på 
plejehjemmet - og så kan det plantes ved sommerhuset senere. 
Der er også julemarked på Voergård i morgen fra 10-16. 

Så det har været en rigtig dejlig fridag - og den er ikke slut endnu.
Forude venter masser af strik foran fjernsynet.

10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Skønt med sådan en få-skuldrene-ned dag i godt selskab.

Strikkeheksen sagde ...

Der er altid flot på Vorgaard, vi har været der de foregående år, men er nu blevet så glade for julemarkedet på Sæbygaard - det var sidste weekend (altid sidste weekend i nov) og der er mere for børn :-) Ser ud til I havde en skøn dag :-)
PS: Dejligt du har taget bogen med hjem - glæder mig til at kikke i den :-)

Annes indfald sagde ...

Det er godt nok mange år siden jeg har været på Voergård... Tak for rundturen... Der er lige så smukt , som jeg husker det..
Måske en mulighed næste år...
Eller Sæbygård... eller...

Lydert sagde ...

Hvor er der smukt på Voergaard, må indrømme jeg ikke har været der, selvom det ligger så tæt på.
God fornøjelse med strikkeriet og hygge med Ulla

Lilli sagde ...

Tak for turen - smukke og inspirerende billeder. Havde overvejet det, men vi havde en venneaftale i Sæby og nåede ikke mere :-) men så må det blive næste år !! Godt skuldrene er kommet ned igen - og så må du slappe af med strikketøjet :-)

Anonym sagde ...

Wong Wai:
Dejlig blog, du har :0)
Hehe he, sjovt at se , at Ulla "står på tæer" ;0)
God søndag aften til dig og dine :0)

Anonym sagde ...

Wong Wai:
UNDSKYLD, Ulla står IKKE på tæer!
Det er buksen "der er et eller andet med"!!!!!!
UNDSKYLD

Fru Knudsen sagde ...

Det var dig velundt med en "stille" weekend, og julestemning fik du også, så dejligt!

Irene sagde ...

Sikke skønne billeder. .. og en masse julestemning. Dejligt !!

Madame sagde ...

Sikke et fantastisk sted! Det er nogle skønne billeder, du har taget på Voergård julemarked.