tirsdag den 23. december 2014

Sidste julegave færdig - og glædelig jul til alle.


Det har været tæt løb i år ..
Der har været produceret julegaver siden oktober,
og nu blev den sidste færdig.
Den til min mor. 


I år var det svært at vælge hvad hun skulle have,
men valget faldt til sidst på denne juletrøje fra Kreativ Strik nr. 5 2014 = julemagasinet.
Jeg faldt for den reliefstrikkede julestjerne på for og bagstykket.


Garnet er 1 tråd højlandsuld, 1 tråd Knoll og en Blackhill Silk mohair.
Damerne i strikkecafeen hos Garnudsalg var meget engagerede.
De var utilfredse med mit første valg af følgetråd - så den blev skiftet ud med den højrøde,
som jeg må medgive også passer meget bedre end den oprindelige grå.
(jeg troede lige jeg kunne få fyret noget lagergarn af ;o)
men den gik ikke .. 
Der var tre om at trævle op - en til hver tråd, og så mig til at styre trøjen så det ikke filtrede.
Så det var kort proces.

Trøjen var nem at strikke.
Det foregik på pind 5,5, og så kunne jeg jo samtidig afprøve mine nye addi click,
som jeg arvede fra Lene
De var forrygende - garnet gled let, og farten kunne holdes oppe.

Nu er jeg spændt på hvordan trøjen bliver modtaget i morgen.
Vi skal for første gang holde jul i 'fremmede' omgivelser,
fordi vores forældre nu er kommet på plejehjem.
Det bliver en anderledes oplevelse, som jeg glæder mig til.

Den opmærksomme læser vil måske bemærke, at min have nu er fri for vand ?
Flinke naboer fik gravet grøfter på genbo-grundene - og så kom der atter passage
og vandstanden faldt - heldigvis.

Rigtig glædelig jul til alle der læser med.




13 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke en skøn trøje du har strikket til din mor!
Rigtig glædelig jul, Mona.

Fru Knudsen sagde ...

Dejligt du er fri for vand i haven nu. Rigtig god jul til dig!

Merete sagde ...

Smuk bluse og jeg håber at din mor bliver glad for den.
Rigtig glædelig jul til dig og din familie

Merete sagde ...

Flot rød trøje du har strikket - en dejlig gave. Glædelig jul!

Berit sagde ...

Glædelig jul til dig! Flot rød julesweater!

Lilli sagde ...

Den er blevet flot. Jeg er så vild med farven. Godt den blev sådan, hi hi.
Svømmesø er skønt, men sikkert godt nok vandet er faldet i haven ;-)
Må du også få en glædelig jul og et lykkebringende
nytår:-)

Annes indfald sagde ...

Godt du kan gå tørskoet gennem haven igen!
Flot trøje. Stjernen står så fint frem i relief.
Spændende, hvad modtageren synes.
Rigtig god jul i en ny udgave til dig og dine... endnu en af livets milepæle.

Mette G. sagde ...

Hvor er den blevet flot! Godt, at vi fik den trævlet op - og sjovt var det også :-) Rigtig god jul.

fru westerskov sagde ...

Sød trøje og rigtig flot farve.
Rigtig glædelig jul.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, jeg er også glad for, at vi lige fik konfirmeret den trøje - resultatet er blevet super flot, den er meget elegant med den stjerne :-) Det er også glædeligt, at Addi Click åbenbart er kommet i de rigtige hænder :-)
Rigtig glædelig jul, Mona, jeg glæder mig til det nye år og alle vores fælles strikkeoplevelser :-)

Strikkeheksen sagde ...

PS: Fantastisk nisseantræk :-)

Gitte sagde ...

Meget, meget flot trøje. Den kunne godt komme på min meget,meget, meget, lange strikke ønskeliste.....

Glædelig jul til dig og dine, og tusind tak for dine kommentarer på min blog i årets løb. Dem er jeg meget glad for.

Pernille sagde ...

Det er en rigtig fin juletrøje, som jeg håber blev modtaget med glæde.
Det er dejligt med fælles engagement og rådgivning i strikkecafe.
Jeg håber du har haft en rigtig dejlig jul, selvom den har været anderledes. Også jeg vil takke for dine søde kommentarer på min blog i året der er gået :-)