fredag den 19. december 2014

Endelig, endelig, ENDELIG er der ferie


Så blev der juleferie.  Endelig.
Og jubel : det viser sig, at jeg har næsten 14 dage. 
Og - må jeg tilføje - 14 meget tiltrængte dage.

Der har været ekstra tryk på i julemåneden.

Fx har jeg pyntet et lille juletræ til mine forældre,
der nu er flyttet på plejehjem.
Træet blev købt i en potte til julemarkedet på Voergård Slot.
En lille ting som et juletræ, kan betyde så uendelig meget.
Det giver lige en vigtig sammenhæng til tiden der gik forud.


Oveni al den udvidede juletravlhed måtte jeg sidste weekend konstatere, 
at mit sommerhus nu var med en slags havudsigt.
Faktisk kunne jeg snildt have en lille bådebro i haven.
Egentlig ikke en situation jeg var specielt glad for. Det viste sig nemlig,
at grøften var stoppet, og vandet kunne ikke løbe fra.
Heldigvis skulle problemet nu være løst, takket være vores grundejerforening.

Da strikkeklubben var på besøg i lørdags, så her ud som på billederne.
I øvrigt var jeg så heldig at få en af Lenes smukke hæklede poser
- og den passer jo perfekt til mit grønne strikketrøj (zip).

Og inden julefreden helt kan sænke sig,
skal jeg være færdig med min mors julegave.
Hun skal have juleblusen fra Kreativ striks julenummer.
Den får I at se i færdig udgave meget snart - forhåbentlig. 





13 kommentarer:

Lilli sagde ...

Åh ja - det er så skønt med en tiltrængt juleferie!! Dejlige dage forude...:-)
Det var hyggeligt at besøge dig i sommerhuset - sikke en opgradering med søudsigt;-) men godt det er ordnet så du ikke får fodbad også :-)ønsker dig en glædelig ul og en dejlig ferie :-)

Mette G. sagde ...

Rigtig god ferie til dig. Glæder mig til at se den færdige bluse :-)

Annes indfald sagde ...

Rigtig god velfortjent ferie!
Dejligt at få en af Lenes smukke poser.
Sikke da en sø du fik der... Nok lige lovlig "romantisk"!
God jul til dig og dine.

fru westerskov sagde ...

Ja man kan sukke efter havudsigt, men hvis det kommer for tæt på er det ikke rart. Dejligt det er ordnet. Rigtig god juleferie

Eva sagde ...

Jamen så god ferie da.

Sommerhuse stiger jo ellers i værdi, når de ligger ved vandet, - men måske ikke lige den slags vand.....

Hvor er du heldig med den hæklede pose.De er så fine.

Fru Knudsen sagde ...

Bedst er det når man selvbestemmer, om man vil have et sommerhus med havudsigt, godt det er udbedret. Rigitg god ferie til dig nyd den!!!

Susan sagde ...

Det ser ellers nydeligt ud, med vand i haven. Godt det ikke kom ind i sommerhuset. Lenes hæklede poser ser ud til at være perfekte til et strikketøj:-) Også god jul fra mig.

Lydert sagde ...

Hvor dejligt med to ugers juleferie, så får du forhåbentlig tid til at geare lidt ned.
Kan du ha' en rigtig dejlig jul

Madame sagde ...

Dejligt at du har en lang juleferie nu.
Uha, sikke meget vand i sommerhushaven!
Rigtig god ferie og glædelig jul.

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig glædelig jul, Mona - hvor er det godt, at der er faldet ro over "det hele" :-)
Det var virkelig en fantastisk udsigt, men jo lidt upraktisk, at du skal padle rundt på store dele af grunden ;-) Så godt at problemet er løst :-)

Irene sagde ...

Rigtig dejlig ferie og glædelig jul til dig og dine. Jeg er osse så heldig at ha 2 ugers ferie... det er bare en skøøøn fornemmelse.

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Ønsker dig en rigtig god ferie.
Den hæklede pose ser fin ud og den er da perfekt til strikketøj....
God jul til dig og dine :)

GitteBlinkilde sagde ...

Dejligt med 14 dages juleferie :-)
Ønsker dig en glædelig jul samt et godt nytår <3