fredag den 14. november 2014

Simpelthen bare - ØV !


Jeg har strikket, strikket, strikket OG strikket på min Zip
fra bogen 'Let's Tweed'.

Jeg blev helt færdig med ryg og begge forstykker, og er igang med ærmer.
Behøver jeg at sige, at jeg naturligvis havde lavet strikkeprøve ?
Garnet er ikke det originale, men 'Det sorte får' fra Unikummet
- en lækker, lækker garn.


Strikkeprøven var naturligvis lavet i vævestrik - og skønt jeg gik en pindestørrelse op
undervejs, måtte jeg alligevel konstatere, at trøjen var blevet alt for lille.
Der var kun en ting at gøre : at trævle hele herligheden op, og starte forfra.

Så her er jeg nu.
Heldigvis er det ikke en julegave, det er bare en til mig selv - uden deadline.

Og da der er lidt rigeligt om ørerne på alle fronter,
er det ikke deadlines jeg har brug for flere af.

Derfor er det også godt, at man på Instagram og Facebook kan være heldig at købe
andres håndarbejde.

Som nu denne lille fugl, jeg købte af Laj.
Fuglen er tænkt som en kalendergave til Ulla 
 - for lige om lidt går det også løs med pakkekalendere og alle de andre juletraditioner.
Ulla er den lykkelige ejer af en blå undulat 
- derfor valget af fuglen  ;o)


God weekend til alle. 

15 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Øv altså - tager hatten af for, at du er startet igen! Herlig lille fugl :-)

Annes indfald sagde ...

Mega møg træls!
Det eneste gode er at du kan strikke to gange med lækkert garn ;-)
Jeg troede fuglen illustrerede at nu havde du fået pip... men så fik jeg læst teksten...
Festlig fugl, fiks lavet.

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er da bare træls, men så holder garnet lidt længere vil nogen sige. Så er det godt det ikke til pind 2. Det ser ud til at være noget lækkert garn.

Pernille sagde ...

Ærgeligt når det trods strikkeprøve ikke passer, godt du ikke giver op og strikker igen med det lækre garn.
Uha kalender gaver... Er det allerede ved at være nu ??

Eva sagde ...

Surt show. Men sejt, at du trævler op, så du får brugt garnet fornuftigt.

Fru Knudsen sagde ...

Øv, øv men godt der ikke er deadline på den, og godt med overspring - pas nu på ikke at stresse

Gitte sagde ...

Bare så træls ,men endnu en grund til at huske at tjekke strikkefastheden undervejs i arbejdet og ikke kun strikkeprøven,godt du ikke helt tabte modet,for hold nu lige op noget flot garn du strikker i , jeg er sikker på Ulla vil elske den fugl,hvor er den sød

fru westerskov sagde ...

Ja sådan noget er rigtig øv. Jeg sidder også med et ærme, der kunne bruge flere masker, så det er også en ommer.

Susan sagde ...

Det hænder jo, at man må strikke en trøje mere end 1 gang, for at få den til at passe :-) Det er noget dejligt garn, du har valgt.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det er ØV, men det bedste er jo simpelthen at få pillet op med det samme og komme videre - jeg har lige pillet en halv kjole og et par andre ting op! Synes nogle gange man bliver ekstra glad for projekter, der er strikket 2 gange :-)
Jeg var ude og ordne adventsgaver i går og fik købt en sæk garn i Hønsestrik til gaver :-)

Lilli sagde ...

Åh nej....mega øv øv...ja strikkeprøver er gode men holder ikke altid. Du må glæde dig over det lækre garn igen...;-) god weekend.

Lydert sagde ...

Hmmm, det er surt, jeg synes da ellers, vi checkede den godt og grundigt sidst, vi sås - øv

Fru Jensens unikum sagde ...

Ej ej og nej nej .....sikke noget Mona, det er rigtig surt, og meget træls.
Har sendt dig en lille smule trøst .....så tjek din mail 😊
Rigtig god weekend til både du Ulla og dine forældre
Kh Jane

Irene sagde ...

Ihh altså... det er bare så øv øv !!

Madame sagde ...

Det er en skøn lille fugl, du har købt til Ulla. Jeg er også kommet til kalendergaverne, og det er helt sjovt at finde på.