lørdag den 1. november 2014

Endnu en julegave klar


Da garnforretningen 'Den Røde Tråd' i Hals havde ophørsudsalg i sommer,
fik jeg købt lidt lækkerier, som var lige i øjet til julegavestrik.

Min søster Ulla var ret vild med min eventyrgenser, 
og har længe sunget for at få en trøje med brede striber. 
Selvfølgelig har jeg ikke fortalt hende, at jeg havde planer om at strikke en,
men hun har kigget på garnet, og konstateret hvor lækkert det er.
(hun tror det var til en trøje til mig selv  ;o)

Opskriften er en, jeg har fra Hendes Verden.
Desværre kan jeg ikke finde den i skrivende stund, så nærmere henvisning kan jeg ikke lige give jer.
Men det er en forholdsvis simpel model, strikket nedefra og op, og med raglan. 


Garnet er fransk, 'Laines fonty' 50 g 145 m. 
70% kid mohair, 25% laine og 5% polyamid.
Den sidste var jeg ikke helt vild med - men garnet har været lækkert at strikke med,
og efter vask er den let og 'fluffy' som den skal være.
Trøjen er strikket på pind 8.

Nu kan jeg bekymre mig lidt for, om den mon passer hende.
Jeg lavede strikkeprøve osv, men jeg kan være usikker på, om ikke ærmerne er for smalle.
Det vil bare ikke være godt.  

Jeg iler videre med de næste julegaver
- og samtidig har jeg taget hul på en jakke til mig selv
i garnet 'Det sorte får' fra Jane s hyggelige Unikum. 
Jakken er Zip fra bogen 'Lets Tweed'.

Nu vil jeg hygge mig med at se strikkedyst -
og slå masker op til endnu en julegave ..



10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Krydser fingre for, at ærmerne er vide nok. Og se bliver den sorte bare så flot!

Strikkeheksen sagde ...

Ja, det vil bare være ærgerligt, hvis hun ikke kan passe den - så jeg krydser også fingre ;-) Den er flot i de farver :-)
Nu havde jeg jo lejlighed til at se "sorte får in progress" og jeg tror, den bliver rigtig god :-)

Jette sagde ...

Den ser godt nok lækker ud, en man flytter ind i.

Madame sagde ...

Hvor er den skøn!
Dejligt også at læse, at din søster Ulla var ret vild med eventyrgenseren.

Eva sagde ...

VI må krydse fingre for, at den er lige i øjet. Den ser fin ud på bøjlen, i hvert fald.

Fru Knudsen sagde ...

Håber bestemt, at den passer modtageren

Lydert sagde ...

Hvor er den lækker, det er sådan en trøje, man ikke har lyst til at tage af igen. Håber da godt nok, den passer Ulla

vibstrik sagde ...

Hvor er de heldige, de som skal have julegaver fra dig. Skønne ting du har lavet, og godt at der også er plads til lidt selvforkælelse.

Lilli sagde ...

Håber den vil passe hende - hun er heldig med sådan en søster ;-) ser bare super blød og lækker ud. Jeg har det på samme måde med akryl - men godt den bliver lækker og fluffy :-)

Fru Olsen sagde ...

Hvor er Ulla heldig med sådan en søster. Flotte farver. Garnet på det sidste billede ser spændende ud.