torsdag den 27. november 2014

Color Affection


En af de ting der kom ud af vores hyggelige tur til Videbæk i starten af oktober,
var inspiration og garn til dette lækre sjal, Color Affection.
Sjalet er designet af Veera Valimäki, og mønsteret kan købes på Ravelry.

Der følger lige de obligatoriske fotos -
men jeg skynder mig lige at sige, at der ikke har været den store tid til at gøre haven vinterklar.


Sjalet er lavet i en lace og en fingering version, og jeg har strikket i lace.
Garnet er den blødeste babyalpaca, 50 g grøn og 50 g lilla,
og ca 50 g håndfarvet lacegarn, multifarvet.

Det var sjovt at strikke, og tilpas varierende.
Undervejs nåede jeg at tvivle på om det kom til at ligne et sjal/tørklæde,
men efter vask og udspænding løste det hele sig, og det fik den ønskede facon.


Der strikkes på livet løs - jeg er startet op på zip påny, og der er gang i juleforberedelser.
I weekenden går årets storproduktion af dekorationer igang. 
God weekend til alle.

10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

SÅ flot! Jeg må simpelthen have mit gjort færdigt :-)

Fru Jensens unikum sagde ...

Det blev jo bare SÅ flot Mona 😊

mona sagde ...

Sikke nogle smukke farver :-)

Lilli sagde ...

Det er blevet flot! Og jeg har jo gramset på det, så jeg ved også hvor blødt og smukke farverne er ;-) god fornøjelse med dekorationerne- jeg mangler også at lave lidt.
God weekend til dig også :-)

Strikkeheksen sagde ...

Det er blevet et flot sjal, Mona - det skal du nok få gavn af :-) God fornøjelse med dekorationerne - vi skal på julemarked i morgen sammen med lille Liv, så det glæder jeg mig vildt til :-) Og så skal der jo nok også pyntes lidt op, men i aften skal der hækles på adventssækken - den bliver fin kan du tro. God weekend :-)

Lydert sagde ...

Det er så skønt et sjal, og farverne du har brugt er rigtig smukke

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er da blevet superflot og sikke lækre farver du har valgt

Annes indfald sagde ...

En rigtig lille skønhed. Flotte farver. Veera er bare en spændende designer.
Jeg har kastet mig over Lefties og Hitchiker... og samler sammen til en af Veeras mønstre... Jeg har et par stykker, så det er lige det med at vælge!

Madame sagde ...

Hvor er det flot, Mona - du er fantastisk med et par strikkepinde. Rigtig god adventsweekend!

Fru Knudsen sagde ...

så flot, så flot. Håber du har haft en god week-end. Glæder mig til at se dine dekorationer