torsdag den 2. oktober 2014

Så sker der lidt for Dukke Ulla


Dukke Ulla har længe synes hun trængte til nyt tøj.
Og nu da julen (og kalenderpakkerne) nærmer sig,
måtte jeg jo igang med at opfylde ønsket.


Jeg 'designede' lige en ny kjole til hende ud fra de forhåndenværende søms princip
( = restegarn).
Jeg havde rester fra den lækre silkekjole af det håndfarvede silke/uld/hør
jeg købte hos Jane (jf. mit indlæg om zigzag kjolen),
og en rest Gollum fra Garnudsalg.

Så måtte jeg lige kreere - og synes der hørte en lille taske med.
Ullas ven katten måtte også være med på billedet.
Det er nok den næste, der kommer og forlanger nyt tøj  ;o)


Jeg synes farverne i kjolen passer perfekt til Dukke Ullas hår,
og så er der jo lige den lille detalje med knapperne i ryggen.
Og for ikke andre dukker skal løbe med kjolen, blev der lige broderet initialer på brystet  ;o)

Nu er jeg spændt på hvad den 'rigtige' Ulla siger til dresset,
men der må jeg vist pænt vente til december. 

På lørdag skal jeg sammen med et par andre nordjyske bloggere besøge Unikummet,
og så bliver det spændende hvilke fristelser der venter.
Måske mere af det håndfarvede ?


10 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det fint - din søster bliver helt sikkert lykkelig for gaven. God fornøjelse i morgen hos Unikummet.

Mette G. sagde ...

Hun bliver da så fin, den dukke Ulla :-)

Pia sagde ...

Dukke-Ulla er da så moderigtig klædt på. De er et skønt par de 2.

GitteBlinkilde sagde ...

Så fin hun blev :-)

Strikkeheksen sagde ...

Sejt outfit :-) Er sikker på den "rigtige" Ulla bliver fornøjet :-) Rigtig god tur i morgen :-)

Lydert sagde ...

Hver gang, jeg ser dine dukker, får jeg lyst til at strikke en med en kæmpegarderobe, den er simpelthen så skøn

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er hun fin - hun skal nok falde i god jord.

Fru Olsen sagde ...

Hvor ér hun bare fin. Det vil Ulla helt sikkert blive glad for.
Jeg må altså se, at få udforsket garnet du brugte til zig zag kjolen... :-)

Fru Knudsen sagde ...

Jeg tror at både Ulla, og dukke Ulla bliver glade

Helle Marqvertsen sagde ...

Du er altid så god og sød til at strikke til "Ulla 'erne"
Hatten af for dig
Kh Helle