fredag den 17. oktober 2014

Lækkert strømpegarn


Sidst Lene var på besøg, fik jeg noget yderst lækkert strømpegarn,
og et sæt firkantede strømpepinde.
Garnet var 'Crazy Zauberball' købt hos hønsestrik i Aalborg.


Jeg var meget spændt på at prøve både garn og pinde,
og jeg har nu fået strikket et par sokker.
Jeg er ikke gået op i at få sokkerne ens - for mig betyder det ikke noget,
om farveskiftegarnet giver forskellige sokker.
Men lækre er de.
Og pindene var fine at strikke med.
De skulle kunne reducere spændinger i nakke og skuldre.

Efter lidt julegavestrik (shhh), har jeg nu kastet mig ud i et nyt projekt til mig selv.
Det er fra det lækre garn 'Det Sorte Får', som jeg købte hos Jane for kort tid siden.
Den skulle gerne ende med at blive 'Zip' fra Let's Tweed.
Den får sorte ærmer - det er jeg noget spændt på.

Fortsat god efterårsferie (til de der har det).


7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Skønne strømper. Indtil nu er mit Zauberball garn gået til halsting i stedet for strømper :-) Glæder mig til at se Zip i det lækre, lækre garn!

Pia sagde ...

Super skønne strømper. Syntes zauberball er lækkert men noget dyrer end lana grossas magico.

Lydert sagde ...

Det er da noget lækkert garn, du har strikket strømper af, de må være skønne at have på.
Jeg er meget spændt på at se din Zip, garnet er i hvert fald dejligt

Strikkeheksen sagde ...

Dejligt, at du kunne bruge det, Mona :-) Hjemmestrikkede sokker er jo de bedste :-)
Vi ses jo mandag, så kan jeg nok iagttage din Zip :-)

Fru Knudsen sagde ...

glæder mig til at se dit nye projekt.

Fru Olsen sagde ...

Det er så lækkert et strømpegarn i flotte, flotte farver. Jeg bruger det ofte - også til bluser eller sjaler.

Siddis back home sagde ...

Det var et flott garn, lykke til med strømpestrikking!