søndag den 5. oktober 2014

Besøg hos et Unikum - og Ragnarok.


Igår drog var vi en lille flok nordjyske bloggere og andet godtfolk
der satte kursen mod det midt-vestjyske. 
Vi skulle på besøg hos Jane i hendes strikkeunikum,
og vi havde en super hyggelig dag. 

Jane viste os garn i rå mængder - ikke blot garn, men lækkert kvalitetsgarn.


Jeg har ofte handlet hos Jane og er aldrig blevet skuffet.
Det har været ren nethandel - og garnet valgte jeg ud fra tilbudene på Janes hjemmeside.
Her læste jeg om garnerne og så flotte fotos, men naturligvis uden den  mulighed for at gramse og mærke, som en fysisk garnbutik kan tilbyde.

Den mulighed fik vi så igår.

 Jane fortalte om sine garner, 
- garner hun ofte får specialfremstillet hos små leverandører, der laver alt fra bunden og med rene (og gerne økologiske) råvarer uden tilsætning. 

Det var i sig selv spændende, men spændende var også at mærke på de superlækre kvaliteter.  
På et tidspunkt blev jeg bekymret for, om jeg burde have haft traileren med.
Jeg kan vist sige uden at overdrive, at vi var meget begejstrede.
Alpacaens blødhed, de lækre bambusgarner, de håndfarvede silke og uldgarner,
de lå alle og råbte på at komme med hjem.
Jeg kunne se i øjnene på de andre bloggere LoneCamilla og Mette 
at jeg ikke var den eneste, der var fristet.


Men - Unikummet består, og er aldrig længere væk end tastaturet.
Jane var ikke ude på at vi skulle gå shop-amok, men derimod at få varerne præsenteret for os,
så vi vidste hvad vi havde med at gøre, når vi næste gange skulle have suppleret garnlageret.

Og det var lige det, det også handlede om for os.
Jeg købte igen af den lækre shetlandsgarn - dennegang til den skønne 'Fana' trøje
som jeg længe har kigget på.


Desuden fik jeg noget 'Det sorte får' (håndfarvet uld, der passer perfekt til en model
jeg har øje på i bogen Let's tweed')
Så ingen amok her (måske lidt)

Eftermiddagen var super hyggelig - vi fik snakket, grinet og hygget
og gramset garn. 


Ragnarokken lod jeg ligge på hylderne - for nu.
Jeg har endnu et par bundter herhjemme, bestemt for en jakke til denne kjole,
som jeg har vist fornylig.  Nu kan I se den med indhold, og på nederste billede kan I måske
få et indtryk af den lækre kvalitet af garnet, der består af 80% silke + uld og hør.
Sjælden har jeg strikket af noget der var så lækkert.
Og man får aldrig samme farveforløb 2 gange - det er helt igennem håndlavet.
Så min kjole er der ingen andre der har eller få mangen til  ;o)

Tak til Jane og de andre deltagere for en rigtig hyggelig eftermiddag :o)




12 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Tak i lige måde Mona - og tak for at du gad arrangere turen. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag i godt selskab (og med mange fristelser). Jeg måtte da på Ravelry i aftes og investere i opskriften til sjalet :-)

Jette sagde ...

Hold da op alle de fristelser, sikken en skøn dag. Og din kjole er bare lækker, kan næsten mærke kvaliteten gennem skærmen.

Madame sagde ...

Sikke en spændende dag I har haft - og det er en skøn kjole, du har strikket!

Lydert sagde ...

Tak i lige måde; jeg havde en skøn eftermiddag, og blev helt klart forelsket i de smukke garner.

fru jensens unikum sagde ...

Jeg sender også en stor tak for at du og de andre skønne kvinder havde lyst til komme et smut forbi med masser af glæde og højt humør. Et besøg man kun kan blive glad af helt ind i sjælen ☺️

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det godt, I hyggede jer :-) Jeg er bekymret for, om vi kan være i sommerhuset, hvis du har udvidet garnlageret med en trailerfuld ;-) Jeg mailer lige til dig i morgen, Mona - er lidt bagefter med både det ene og det andet :-)

Strikkeheksen sagde ...

UPS - glemte da lige at kommentere kjolen - super flot, Mona :-)

vibstrik sagde ...

Det ligner en fantastisk dag. Godt med sådan nogle ind imellem. Godt garn kan man ikke få for meget af, og slet ikke når man kan fremtrylle skønne ting som den fine kjole du har lavet. Den er meget flot og klæder dig:-)

Fru Knudsen sagde ...

Godt i havde en god dag, ærgre mig stadig over, at måtte melde afbud

Britt sagde ...

Der ser spændende ud og det lyder til at være en rigtig skøn forretning at besøge

Lilli sagde ...

Hold da op for nogle lækre garner!!! Skønt I havde en god tur - ked af jeg ikke kunne være med jer :-(
Din kjole er skøn - og fantastisk garn:-)

Annes indfald sagde ...

Takket være dit indlæg har jeg og netværksgruppen nu en aftale med Fru Jensen... og vi glæder os til turen...
Vi bor heldigvis tættere på, men har så planer om både stofbutikken, genbrug og caféen hos bageren!