søndag den 21. september 2014

Zig Zag i Luksusgarn


Nu er jeg blevet færdig med min nye kjole efter model Zig Zag af Marianne Isager.
I får lige et kig her inden der er hæftet ender, og før den har været i vaskemaskinen.
Jeg kan ikke vente med at vise den frem ;o)

Den er strikket i det skønneste garn i uld, silke og hør fra frujensensunikum.dk .
Garnet er håndfarvet, og hedder Ragnarok.
Der er brugt lige knap 3 nøgler
 - så der er en lille rest til en ting til dukke Ulla. 

Kjolen bliver et hit - det er jeg sikker på  :o)
jeg er meget spændt på hvordan det ser ud efter vask.

Næste projekt bliver vist at gøre min Navia Trøje færdig
- og så skal der tænkes i julegaver.
(hvis ikke jeg lader mig friste af andre muligheder).

Igår ryddede jeg op i garnlageret, mest for at danne overblik.
Holy Moly hvor er der dog meget garn ! 
Masser, masser at lade sig inspirere af, nu hvor vinter og efterår nærmer sig.


Godt med uldtrøjer til at holde varmen - men de gør det ikke alene.
Brænde må der til - og igår blev en del af dagen tilbragt med at stable.

Og fødderne skal også holdes varme.
Sidst jeg havde besøg af Lene fik jeg dette skønne strømpegarn fra Hønsestrik.dk .
Med garnet fulgte et sæt 4kantede strømpepinde - de er skønne at strikke med.
Og strømper er perfekt taskestrik .. 
Tak til Lene  :o)


10 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Sikke en skøn kjole. Det var dog fantastisk som den kjole ændrer sig når den bliver strikket i flerfarvet garn. Tillykke med den. Også noget skønt garn du har fået forærende. Her går tiden med at få styr på haven efter denne mærkværdige sommer hvor vi ikke har haft kræfter til den. Strikkemæssigt har jeg nået ganske lidt, men sådan er det jo når livet løber om hjørner med en.

AC sagde ...

Mere zig zag! Hvor er det et skønt mønster til mange ting. Lækkert garn!

Lilli sagde ...

Wow hvor er den blevet flot!! Et smukt garn - og en flot model;-) Jeg har endnu ikke strikket med de firkantede pinde- men er heller ikke strømpestrikker...;-) glæder mig til at se alle dine juleprojekter- jeg tror jeg må købe mig til dem ...:-)
Jeg glæder mig til vi snart ses:-)

Lydert sagde ...

Hold da op, hvor er den blevet flot, og sikke smukke farver, den glæder jeg mig til at se dig i

Pia sagde ...

Flot, flot kjole. Dejlig gave at få. Kan kun anbefale strikkede strømper.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet flot Mona :-) Den glæder jeg mig til at se på nærmere hold. Dejligt, at du kan bruge gaven - tror der kommer et par skønne sokker ud af det bundt :-)

Irene sagde ...

Lækker kjole.!!
Jeg var på Fanø Festival og købte slet ikke noget ... min datter syntes det var en meeeget go ide ..."se lige dit lager, mor " ;o)

Irene sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Susan sagde ...

Smuk kjole - og smuk brændestabel:-) Jeg elsker at se på mit brænde, når det begynder at blive koldt. Og vi har altså et fyr til at holde huset varmt med. Men brændet - og brændeovnen - det føles mere trygt.

GitteBlinkilde sagde ...

Sikken en smuksak :-) Fatter ikke at du kan nå at få strikket så mange skønne sager <3