fredag den 5. september 2014

Bred top i rillemønster


Så skal jeg da lige love for det er blevet hverdag ..
tiden flyver bare afsted, og jeg har ikke været så flittig på bloggen som jeg gerne ville.

Blogtid er for mig pausetid 
- og også tid til at fokusere på nogle af de ting, der giver energi og glæde.

Sådan skulle min nystrikkede orange bluse også være - 
alene farven booster både energi og glæde.
Men - desværre - formen er ikke lige den, der gør noget godt for min facon.
Det må jeg endnu engang erkende.

Måske bør jeg notere det et synligt sted så jeg kan huske det ?

At flagermusmodel er ikke god til mig - dertil er mine skuldre for smalle.   :o/

Men hvor ser den da godt ud på hende modellen i den lyseblå udgave nedenfor … 

Jeg hørte til blandt de mange, der investerede i den lækre uld/bomuld fra garnudsalg.dk ,
og garnet inspirerede mig til at strikke den flotte model.

Den er strikket i 2 tråde, og så vidt jeg husker brugte jeg 4 nøgler i alt. 
Den er strikket på rundpind nr. 3,5
og tog mig ca 14 dage.
Mønsteret er nemt - måske en anelse ensformigt.


Opskriften fandt jeg i tillæg til Hendes Verden nr. 21-2013,
designer er Cewec. 
Egentlig er den lavet i bambusgarn, så jeg har måttet regne om til en anden
strikkefasthed.

Enten bliver det en sofapude - eller også en bortforæring  :o) - desværre.

Nu har jeg kastet mig over en zig zag tunika af Marianne Isager fra bogen Strik a la Carte 1.
Garnet er det lækre håndfarvede uld/silke/hør fra frujensensunikum.dk .
Sjældent har jeg strikket i så lækkert garn ! 
Den kommer I til at høre mere om.



10 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg kender godt det der med faconen. Jeg har godt nok meget brede skuldre, men så er der også andre steder, der er brede, og det passer ikke altid så godt til modellerne på billederne.
Måske kan man lære det ved at skrive en note ;)

Madam Munch sagde ...

Åh ja det er ærgerligt, når man tror man kommer til at ligne modellen på billedet. Mon vi ikke alle har projekter liggende med sådan en fejltagelse? Jeg har i hvert fald.
Held og lykke med en ny model.

Jette Lund Hansen sagde ...

Den er da blevet smadder sød. Pokkers ærgerligt, det med faconen.
Hvad størrelse er den strikket i?

Susan sagde ...

Det er surt, når tøjet har en forkert facon. Det er en dejlig farve du har valgt. Du finder garanteret en aftager til blusen - for det jo en fin model.

Lydert sagde ...

Det er bare så surt, når man får strikket noget, der ikke er klædeligt, det kender jeg desværre alt for godt
Det er ellers en rigtig skøn farve, du har strikket i

Fru Knudsen sagde ...

Øv altså, ærgeligt håber bare en anden bliver glad for den for den er da fin. Dejligt at du er tilbage på bloggen

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Du er SÅ flittig :-)

Strikkeheksen sagde ...

Nu så jeg den jo "live" Mona og vi fik jo konstateret, at det netop er ærmerne, der kommer til at sidde dårligt :-) Som Bodil skriver det, så prøver vi det alle fra tid til anden, at det strikkede IKKE ser ud som på modellen ;-) Det er da overkommeligt at lave den om til en sofapude, så hvorfor ikke?

Lilli sagde ...

Øv hvor ærgerligt..:-( det burde være sådan at man bare kommer til at ligne modellen...hi hi ;-) ellers en fantastisk farve du har valgt. Jeg er enig med Lene i en fin pude - det vil give liv til enhver sofa eller stor:-)

Mette G. sagde ...

Jeg er helt vild med den orange farve! Hvor ærgerligt, at du ikke kan bruge den. Forhåbentligt finder den et godt hjem.