mandag den 4. august 2014

Parasoller og Grøftekanter



Min søster Ulla glædede sig helt vildt til sin nye bluse.
Hun havde selv valgt farve og model - en sød sommerbluse med parasoller,
designet af Stine , opskrift fundet i Hendes Verden nr 27, 2014.

Men Ak - det er ikke altid det går som man tror.
Trods omhyggelig udmåling og omregning fra mønster (jeg bruger ikke det originale garn)
blev blusen desværre for lille til Ulla.

Til gengæld passede den MOI ! 
Lige på en prik, faktisk.


Var Ulla ærgerlig ? ja mon ikke. 

Der var kun en ting at gøre : at strikke endnu en til hende.
Heldigvis havde jeg købt rigelig af den abrikosfarvede cotton/wool fra Garnudsalg,
så der kunne sagtens blive en mere.

Den er også færdig nu, og venter på at blive overrakt til Ulla.
Hun kan stadig nå at have glæde af den her i sensommeren  ;o)

Faktaboks:
Garn ca 250 g cotton/wool fra Garnudsalg  +/-
str m og xl
Nemt og hurtigt mønster at strikke - ditto model.
Hit eller shit ?   2 x hit.


Resten er smukke grøftekanter,
som min søster Britta har fotograferet på tur til Præstø.


Grøftekanter med vilde blomster er noget af det smukkeste,
men desværre ikke noget man så ofte ser.


Jeg forsøgte selv at dyrke grøftekant da jeg købte sommerhuset,
en dyr og slidsom fornøjelse  - og der kom ikke meget ud af det.
I stedet vil jeg nyde disse fotos   :o)


8 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Det var sørme heldigt at du kunne passe den smukke bluse <3

Jette sagde ...

Du må igang igen med en mere af den smukke bluse og du var jo heldig at du fik en også. Og ja de grøftekanter er meget flotte at kigge på.

Strikkeheksen sagde ...

Den er så fin, Mona - supersød sommerbluse :-) Heldigt, at du lige kunne strikke en til - det er da vist gået hurtigt?

Det er synd, at det er så sjældent med de mangfoldige grøftekanter - ofte ser man kun én enkelt slags blomster - der skyldes bla. sprøjtemidler på markerne!!

Fru Knudsen sagde ...

Ærgeligt, for Ulla, men så fik du jo også en fin bluse.

Madame sagde ...

Hvor er den flot, Mona - herligt med to hits!
Og billederne af grøftekantens vilde blomster er utroligt smukke.

Lydert sagde ...

Den er vel nok blevet flot, det er vel ikke så tosset at få en udgave selv, selvom det selvfølgelig koster en ekstra på pindene

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Det er en rigtig sød model og jeg synes du var heldig, den lige passede dig :)
Nu må du så igang igen, men med den fart du har på pindende, har Ulla også snart en.

laj [tulipan-hygge] sagde ...

jamen dog hvor bliver i flotte begge to
Heldig du havde garn nok til en til søster

dejligt blomsterfyldte grøftekanter