søndag den 17. august 2014

Jeg hygger mig med Kreativ Strik nr. 4/2014


Da jeg kom hjem fra sommerhus her i aften 
fandt jeg det nye 'Kreativ Strik' (nr. 4 2014) i min postkasse.
Juhuuu .. 
Jeg havde netop siddet og overvejet efterårs/julegavestrik,
så mon ikke det var fint med lidt ideer ?

Det er et blad fyldt med skønne modeller - også flere end jeg viser her ..
Jeg vælger at vise jer dem, mit blik lige faldt på i første omgang.
(og undskylder billedkvaliteten - kopier er en gang ikke så gode som originalen ;o)


Den første mit blik faldt på var den skønne cardigan fra Lana Grossa.
Måske lige noget for mig selv ?
Aran sweateren er bare skøn.  Men jeg har jo …   :o(


Den stribede sag fra Sanne Fjalland kan nemt ryge ind som et 'must have'.
Og det samme kan den blå fra Lana Grossa .. 


Eller skulle jeg hellere vælge denne skønne model fra Stine ?
Den har et supersødt mønster, og er strikket i Vital fra Hjertegarn ..
Hmm ..  den ryger opad på hitlisten  :o)
Og så kunne man jo lige lave en tilhørende flot taske - også fra Stine. 


Er man til noget mere enkelt, er den simple blå sweater fra Ann Højgaard Slot måske sagen ? 
Den er strikket i uld/bomuld, og ser ud til at være af den slags man flytter ind i.

Nu jeg bladrer igennem igen, ser jeg mange flere modeller jeg også kunne have vist ..
men sådan er nok vilkårene. Vi kan hverken vise (eller strikke) dem alle.
Lisa Renners søde trøje 'blide bølger' skulle dog også lige med. 
Den har et flot design - men er for den øvede strikker.

Sidste model jeg falder for er den flotte ponchosweater med hætte .. 
Helt vild flot !
Den er strikket i Stella fra Järbo garn, der består af 80% acryl.
Men man kan vel frit vælge noget andet garn. 
Den er designet af Kathe Fogh.


Nu vil jeg strikke lidt videre inden weekenden er helt ovre.
Fortsat god søndag aften. 

7 kommentarer:

Pernille sagde ...

Sikke mange fristelser :-)
Men med dine hurtige strikkepinde er det godt at have mange ideer :-)
Jeg faldt straks for Lisa Renners bluse, men jeg skal have ryddet kurven for UFOer inden nyt startes op.

Strikkeheksen sagde ...

Spændende - det må jeg studere, når vi ses. Jeg skal nok huske, at tage det nye Kim Hargreaves med - Aran er også et stort tema hos hende her i efteråret :-)

Mette G. sagde ...

Hov, det har jeg ikke fået endnu. Håber, at det er her i morgen, for det ser godt nok spændende ud. Har brug for mere strikketid!!!

Strikkeglæde sagde ...

Du har ret, der er virkelig mange flotte. jeg er ikke abonnement for tiden (siden kikset med de ens blade)men jeg kunne godt overveje at købe dette i løssalg.

Lilli sagde ...

Hmmm...ikke godt med al den slags fristelse....der er bare ikke tid nok til alle de skønne projekter der er i forvejen...suk...hvor er der bare mange fine...måske jeg alligevel liiiiige skal kigge efter det i kiosken...;-) god fornøjelse - og glæder mig til at se hvad du går i gang med ;-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Kære Mona
Du er jo simpelthen så flittig med de pinde, så din liste er sikkert hurtig tømt. Tak fordi du viser mine designs i bladet, som jeg også synes var rigtig mange fine modeller i.
Kh. Stine

Irene sagde ...

Jeg har investeret i et abbonement på Kreativ Strik. Syntes den er blevet bedre med tiden... men det er min tid desværre ikke. Så hvornår vi får tid til at strikke alle de goe ideer ;o)