fredag den 8. august 2014

Første arbejdsdag


Første arbejdsdag efter ferien i onsdags 
havde mine kollegaer og jeg aftalt at spise frokost på Svinkløv Badehotel.
Det er ved at være en tradition vi har - en hyggelig en af slagsen.

Hotellet har en enestående beliggenhed - og vi nyder hvert år at komme der.


Det er holdt i gammel stil - ingen tv eller internet -
og også hunden er der tænkt på :o)


Receptionen er hyggeligt indrettet,
og man har ikke travlt i Svinkløv.

Gæsterne må pænt vente på maden - heldigvis virker de storslåede omgivelser afstressende  ;o) 
I det hele taget skal man være heldig for at få et bord - forudbestilling anbefales.
Og ventetiden kan fx fordrives med at lokalisere kendisser  ;o) 
(nej - jeg så ingen dennegang).


Alt er lyst og venligt og farvevalget gennemført.
Der er også et grønt og et blåt rum,
jeg fik kun fotograferet det røde og det gule hvor vi sad.


Menuen er lækker. 
Et par kollegaer valgte omelet
jeg koldrøget islandsk laks med salat 


Og der var også nogle der valgte stegt sild med stuvede kartofler. 

Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på hvordan det vil være at bo der nogle dage ..
Folk må jo virkelig komme ned i tempo.
Der er hotellet, og de storslåede omgivelser med mulighed for gåture i klitplantagen,
eller at bade i havet. 
Jeg tror godt jeg kunne opleve det temposkift som en udfordring
- men sikkert en sund en af slagsen. 


- og så er det jo ingen sag at komme på arbejde,
når det er sådan vi starter  :o)



9 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er ikke lige sådan, vores skolestart-uge har været.....

Hvor er det et smukt sted. Jeg drømmer om at komme derop engang.

Lydert sagde ...

Det er dog en skøn måde at starte efter ferien.
Jeg er sikker på, jeg ville kunne trives så skønt et sted helt uden problemer, det er alt for sjældent, jeg sørger for at komme helt ned i gear

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op en god tradition, god opstart efter ferien, jeg tror god du kunne komme ned i tempo, hvis altså du havde strikketøjet med, ha, ha

Madame sagde ...

Dejlige billeder! Jeg var der for et par år siden - det var en uforglemmelig oplevelse.

Randi B. Jensen sagde ...

Det er da en herlig måde at starte op på jobbet - dejlige billeder, du har taget - vi har kørt ud til hotellet og gået på stranden deroppe flere gange, men det er endnu aldrig lykkes os at komme ind på hotellet - men lysten bliver bestemt ikke mindre af at se dit indlæg :)

Pernille sagde ...

Sikke en dejlig tradition, så er det ikke så svært at have første arbejdsdag efter en ferie :-)

Lilli sagde ...

Det var dog en dejlig tradition :-) tak for smukke billeder - det er bare et charmerende sted.....

Strikkeheksen sagde ...

Ja, sikken fantastisk dejlig tradition - der er så skønt deroppe :-)
Vi går tit tur i området og får os en kop kaffe engang imellem (måske med et lille bitte stykke kage til ;-))

Irene sagde ...

Sikke en skøn måde at få startet op på. Det skulle næsten være et must for alle.
Jeg fik startet op helt hæsblæsende for en uge siden og tempoet er deroppe endnu. Godt det snart er weekend.