onsdag den 2. juli 2014

Sommerstrik 'Snowdrop'


I morgen rammer den mig, ferien.
Og jeg glæder mig :o)
En del af forberedelserne til ferien er at kigge i strikkebøger og garnlager. 

I foråret havde jeg købt en pakke af Geilsk uld/bomuld. Der var på tilbud fordi det havde fået en forkert indfarvning. Tanken om en sommerkjole begyndte at tage form, 
og i Helga Isagers bog 'Finstrikket' var der netop en model, jeg tænkte kunne passe på garnet. 
'Snowdrop' - navnet kalder måske ikke på en sommerkjole ..
men det gør modellen.

Den har et meget fint bærestykke - og resten er en enkel løs kjole, der slutter i et hulmønster.


Originalen er kortærmet og strikket i Isager Alpaca og Spinni ..
For mig hænger uld og sommer ikke så godt sammen.  Uld/bomuld bedre ..

Så nu er den igang, og måske er den også snart færdig.
Forude står en uendelig (nå måske ikke ) række af sommerdage,
og andre strikkeprojekter hober sig op. . Mere herom følger.

Først har jeg dog nogle tanker til ændring af min blåstribede silketunika fra 
Katrinelund, som jeg fremviste for nogen tid siden. Jeg er ikke helt tilfreds.
Noget med at trævle lidt op - samle op i siderne, og lave en lige afslutning.
Det skal I nok få at høre og se. 

En anden sommerforberedelse er, at jeg nu har fået antenne på i sommerhuset -
så nu kan vi se Tour og andet uden at det hele pixelerer når der er dårligt signal. 

Sommer ? jeg er bare så klar ! 




7 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Jeg håber snart det bliver vejr til at du kan bruge dine fine nye tunika. Den bliver god til en sommerbrun krop.

Annelise Jørgensen sagde ...

Den bliver rigtig sød din sommertop og sikke en lækker farve. Rigtig god ferie

Eva sagde ...

Snarlig ferie, det er noget, vi kan lide!
Hvor er du flittig med pindene. Og skulle det regne, så er det jo skønt med lidt Tour de France.

Fru Knudsen sagde ...

Rigtig god ferie og Tour til dig. Måske du får nogle sommerdage hvor din sommertop kan indvies

Pernille sagde ...

Den ser sød ud din sommermodel :-)
God ferie, strikke og hyggetid. Dejligt og det ser ud som varmen er på vej igen, så det bliver vejr til at få luftet din nye kjole

Strikkefuglen sagde ...

Wau det bliver en skøn kjole du får til sommer brug �� god ferie og Tour hihi

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig god ferie, Mona :-) Den bliver fin din Snowdrop :-)