lørdag den 12. juli 2014

Snowdrop, Sommer og sniksnak





Så kom fotografen på sommerferie,
 og jeg kunne få Snowdrop med indhold fotograferet.

Jeg har strikket modellen kortere end Helga Isagers originalopskrift,
hvor den går til under knæene. 
Og jeg har valgt en anden type garn - Geilsk uld/bomuld,
som jeg købte her i foråret hos Geilsk.
(Det var billigere end ellers, fordi indfarvningen var forkert).
For mig er den perfekt  :o)

Synes originalgarnet Alpaca og spinni måske ville blive en anelse varmt til en sommerkjole.


Jeg er rigtig glad for min Snowdrop, der er  fin på en sommerdag.
Den er nem og enkel at strikke.

Halsudskæringen finder jeg særlig fin.
Den består af et hulmønster, hvor udtagningerne er indstrikket (den er top/down).
Måske skulle jeg have givet den lidt ekstra masker under ærmerne for at få mere vidde.
(det gør jeg næste gang).

Ellers foregår udtagningerne på forstykket under bærestykket i første omgang efter bærestykke,
og derefter løbende i siderne mens man strikker ned af nederdelen. 
Ren tv-strik.


 Den stribede silkemodel fra Katrinelund er blevet forkortet,
og nu er jeg allerede meget mere glad for den.
Havde nogle overvejelser om at strikke til i siderne, så den blev a la AD's 'Klitter',
men det kan jeg altid gøre, hvis jeg bliver træt af den spidse model engang.

Pyha - nu er sommervarmen vist endelig ved at lette en smule.
Dejligt der er ferie - og at den holdes her i sommer Danmark.
Kan se i Touren, at det er helt anderledes forhold længere ned i Europa. 

Computeren har ikke været åbnet i sommervarmen,
og jeg må blive opdateret i Blogland, når lejlighed byder sig :o)


Faktaboks:
Snowdrop,  fra Helga Isagers bog Finstrikket.
Garn, 5 ngl Geilsk uld/bomuld farve Shade C29, Lot 88144,
Pinde 3,5 og 4,5 
Sværhedsgrad - Nem.
Hit

12 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er din kjole fin. Den står også på min liste over ting der skal strikke. Godt at du fik forkortet din tunika.

vibstrik sagde ...

Sikke et par flotte modeller. Din Snowdrop er da helt perfekt, og skøn farve:-)
Rigtig god sommer.

Fru Knudsen sagde ...

Sikke da en skøn farve din Snowdrop har, og godt du er blevet tilfreds med tunikaen. Du har ret, der er vist dårligt vejr imod syd.

Lydert sagde ...

Så flot din Snowdrop er, og det er godt, du har kortet den af, længden er helt perfekt til dig

Bente Hein sagde ...

hej Mona.
Dejlig sommerkjole, farve der klær dig - du er flittig! -og det er pænere at den blå ikke er så lang. go ferie! kh fruhein

Strikkeheksen sagde ...

Så hurtigt, du blev færdig med den Mona - den farve er da lige i øjet til dig :-) Synes også, at tunikaen er meget bedre med forkortning :-)

Madame sagde ...

Sikke en skøn sommerkjole, du har strikket - og farven klæder dig så flot! Hvor er du flittig.
Her har vi haft regn siden i går, og det har vel nok gjort godt efter al den varme :-)

Irene sagde ...

Det er osse rigtig fine ting .. skønne farver, der klær dig så godt.

Camilla Bilgaard sagde ...

SÅ flot :)

Jette sagde ...

Det er da en rigtig fin sommerkjole, dejlig farve. Havde lige mønsteret fremme den anden dag, til blusen altså, for den skal jeg have lavet en til mig selv af en dag.

Emmy sagde ...

Skøn sommerkjole, og så har den en rigtig solskinsfarve:-)

fru westerskov sagde ...

Sikke en flot kjole. Gad vide hvorfor jeg ikke har lagt mærke til før.